وزارت خارجه آمریکا از موافقت خود با فروش ۶ هواپیمای گشت‌زنی «بوئینگ» به کره جنوبی به ارزش بیش از دو میلیارد دلار خبر داد.

آمریکا ۶ هواپیمای گشت‌زنی «بوئینگ» به کره جنوبی می‌فروشدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا بامداد امروز جمعه موافقت خود را با فروش ۶ هواپیمای گشت زنی شرکت «بوئینگ» به کره جنوبی اعلام کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد قرارداد نخست در مورد فروش ۶ فروند هواپیمای گشت دریایی پوسایدن «Poseidon» شرکت بوئینگ به ارزش دو میلیارد و یکصد میلیون دلار است.

آژانس همکاری دفاعی و امنیتی آمریکا اعلام کرد علاوه بر این قرارداد، قرارداد دومی در مورد فروش ۶۴ موشک رهگیر پاتریوت به ارزش ۵۰۱ میلیون دلار وجود دارد.

کنگره آمریکا ۱۵ روز مهلت دارد تا مخالفت خود را با این قرارداد‌ها اعلام کند، اما با توجه به روابط تنگاتنگ آمریکا با کره جنوبی، امکان کمی وجود دارد که با آن مخالفت کند. بوئینگ P-۸A پوسایدن، هواپیما‌های گشت دریایی است که می‌تواند در جنگ ضدزیردریایی و ضدسطح به عنوان هواپیمای شناسایی و اطلاعات الکترونیک به کار رود.

وزارت امور خارجه آمریکا در این بیانیه افزود: «این قرارداد پیشنهادی با تقویت توانمندی‌های دریایی کره جنوبی برای دفاع ملی، امکان حمایت از سیاست خارجی و اهداف امنیت ملی آمریکا را فراهم می‌آورد و به طور قابل توجهی به عملیات اتحاد کمک خواهد کرد.»

موشک‌های پاتریوت که توسط شرکت آمریکایی لاکهید مارتین ساخته خواهد شد، موشک‌هایی متحرک با قابلیت رهگیری موشک‌های بالستیک تاکتیکی، موشک‌های کروز و هواپیما‌ها هستند.

این بیانیه افزود: «کره جنوبی برای تقویت توانمندی‌های دفاع ضدموشکی و دفاع از تمامیت ارضی خود و بازدارندگی هرگونه تهدید به ثبات منطقه از این موشک‌های پاتریوت استفاده خواهد کرد.»

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار