ضیف الله الشامی در گفتگو با المیادین اعلام کرد ائتلاف سعودی به هیچ عنوان بر منطقه "کیلو ۱۶" مسلط نشده و هیچ پیروزی میدانی در این جبهه کسب نکرده است.

ادعای ائتلاف متجاوز سعودی درباره تسلط بر منطقه به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ضیف الله الشامی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن، در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین درباره اوضاع میدانی منطقه "کیلو 16" در جبهه الحدیده یمن و تشدید تنش های نظامی در این منطقه، گفت: ائتلاف متجاوز سعودی حملات خود را در این جبهه شدت بخشیده است تا از طریق دستیابی به هر گونه پیروزی نظامی بتواند به اهرم های فشار در مسیر مذاکرات سیاسی دست یابد و یا ملت یمن را از طریق تنگ کردن حلقه محاصره در جبهه الحدیده و اعمال فشار اقتصادی بر آنان تسلیم سازد، اما این تلاش‌ها تا کنون به فضل خداوند متعال و دلاوری های ارتش و کمیته های مردمی یمن ناکام مانده است.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن افزود: اکنون در جبهه "کیلو 16" نبردهای سنگینی در جریان است و دلاوران ارتش پیروزی های بزرگی را کسب کرده اند، خودروهای نظامی متجاوزان را به آتش کشیده و شماری زیادی از مزدوران را کشته یا به اسارت گرفته اند. همزمان حملات هوایی بی هدف ائتلاف متجاوز نیز ادامه دارد و آنها می خواهند طبق عادت خود، با کشتار بی گناهان به پیروزی ها و پیشروی هایی دست یابند. من تأکید می کنم ائتلاف متجاوز سعودی به هیچ عنوان بر منطقه "کیلو 16" مسلط نشده و هیچ پیروزی میدانی در این جبهه کسب نکرده است. متجاوزان طبق معمول فقط به تبلیغات رسانه ای و دروغ پردازی روی آورده اند و زمام امور در دست نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن قرار دارد.

الشامی درباره حملات هوایی ائتلاف متجاوز سعودی به مناطق مسکونی و غیرنظامیان و هدف قرار دادن کودکان گفت: این مسئله به یک اصل و شیوه برای متجاوزان تبدیل شده است و آنها هرگاه از رویارویی با دلاورمردان در جبهه های جنگ عاجز می مانند به هدف قرار دادن زنان و کودکان متوسل می شوند. حتی آمریکا نیز درباره حادثه اخیر در صعده تلاش کرد عربستان سعودی و امارات را به علت کشتار غیرنظامیان مورد سرزنش قرار دهد تا خود را از مظان اتهام دور نگه دارد؛ زیرا ما می دانیم آمریکا شریک اصلی جنگ علیه یمن است.

ضیف الله الشامی درباره اینکه آیا ارتباطی بین جلوگیری ائتلاف سعودی از سفر هیأت مذاکره کننده انصار الله به ژنو و تشدید تنش های نظامی در منطقه الحدیده وجود دارد، گفت: بدون شک ایجاد مشکل بر سر راه سفر هیأت مذاکره کننده ملی یمن به ژنو نتیجه تلاش ائتلاف متجاوز سعودی و آمریکا برای کسب پیروزی های میدانی و اعمال فشار بر ملت یمن و هیأت مذاکره کننده بود تا بتوانند امتیازاتی کسب کنند. اما این یک انتظار سیاسی احمقانه بود، چرا که ما با گذشت سه سال و نیم از جنگ علیه یمن ثابت کرده ایم در هیچ شرایطی و با وجود تحمل هر گونه زیان و خسارتی حاضر به امتیاز دادن و چشم پوشی از حقوق ملت یمن نیستیم. مواضع و سخنان ما برای مذاکرات 2018 همان سخنانی است که در مذاکرات سال 2015 اعلام کردیم و این مواضع که حافظ امنیت و ثبات و حاکمیت یمن است تا بی نهایت ادامه خواهد داشت و تغییر نخواهد کرد.

انتهای پیام/

تکذیب ادعای ائتلاف سعودی درباره تسلط بر منطقه کیلو 16

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار