فرمانده انتظامی استان خوزستان برقراری نظم و امنیت در ایام محرم را وظیفه نیروی انتظامی دانست.

سردار حیدر عباس زاده، فرمانده انتظامی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیان کرد: نیروی انتظامی همگام پویش عظیم مردمی و عزاداری حسینی، ضمن گرامیداشت حماسه عظیم و باشکوه عاشورا، با کمال افتخار در راستای تأمین نظم و امنیت و خدمتگزاری به مردم قدرشناس و ولایی با مشارکت و همراهی عموم عزاداران انجام وظیفه می نماید.

وی با اشاره به تمهیدات انتظامی و ترافیکی در استان اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های انجام شده همچون سال های گذشته تدابیر لازم برای ایام محرم بخصوص روزهای تاسوعا و عاشورا پیش بینی شده تا خیل عظیم عزاداران حسینی با نظم و امنیت کامل در مجالس عزاداری و حسینیه ها به عزاداری بپردازند.

سردار عباس زاده با اشاره به اینکه پلیس برنامه های ویژه ای برای ماه محرم به ویژه دهه اول در استان در نظر گرفته شده، افزود: در این طرح ها که با حضور فعال و خردمندانه ماموران پلیس در دهه اول محرم اجرا می شود، عبور و مرور شهروندان و دسته های عزاداری تسهیل و نظم و امنیت آن ها برقرار خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی اذعان کرد: با توجه به جلساتی که با مسئولان هیئت های برگزار شده امیدواریم با همکاری هیئت‌های مذهبی، تردد دسته های عزاداری بدون مشکل انجام و نظم و امنیت در سراسر برقرار شود.

وی اهم برنامه ریزی های پلیس در ماه محرم را شناسایی محل‌ها و مسیرهای برگزاری عزاداری حسینی اعم از مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، برگزاری جلسات مشترک با مسئولان هیئت‌ها و ارائه نکات ایمنی، انضباطی، ترافیک، برگزاری جلسات مشترک با مسئولان شهرداری، آتش‌نشانی و اورژانس برای تعامل و همکاری مطلوب، برگزاری جلسات هماهنگی و آموزشی برای یاران محرم هیئت‌های عزاداری و اجرای تمهیدات ترافیکی در مسیر حرکت دسته‌های سینه‌زنی عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان خوزستان با تاکید بر این موضوع که هیئت‌های عزاداری با هماهنگی سازمان تبلیغات و در ساعت های تعیین شده انجام و پایان پذیرد، بیان داشت: مسئولان هیئت‌ها همچون سال های گذشته خود مراعات مسائلی چون رعایت حقوق شهروندی و ایجاد نکردن مزاحمت های صوتی برای همسایه ها را خواهند داشت.

سردار حیدر عباس زاده با تاکید بر اینکه امسال همیاران محرم و پلیس های افتخاری در کنار هیئت های عزاداری حضور خواهند داشت، گفت: همیاران محرم و پلیس افتخاری جهت برقراری نظم و امنیت ترافیکی و انتظامی در کنار نیروی انتظامی حضور فعال دارند.

وی اظهار کرد: در نشست هایی که با مسئولان هیئت های مذهبی برگزار شده بر استفاده از تجهیزات ایمنی و ترافیکی همچون چراغ های چشمک زن و تابلوهای راهنمایی تاکید شده است.

سردار عباس زاده اذعان داشت: همکاری صمیمانه شهروندان با خدمتگزاران نیروی انتظامی برای تحکیم نظم و امنیت مورد انتظار است و مراکز پلیس 110 در تمامی شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و خدمات رسانی به مردم خواهند بود.

انتهای پیام/گ

آمادگی پلیس در برقراری نظم و امنیت در ایام محرم

برچسب ها: نیروی انتظامی ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.