مدیر بنادر و دریانوردی قشم از تخلیه و بارگیری بیش از ۲.۶ میلیون تن انواع کالا و ترابری بیش از ۵.۵ میلیون نفر سفر در بنادر این جزیره طی پنج ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی اشتری مدیر بنادر و دریانوردی قشم ضمن تشریح آمار عملکرد بنادر قشم طی دوره زمانی پنج ماه نخست سال ۹۷، گفت: بیش از ۲.۶ میلیون تن انواع کالا و ترابری بیش از ۵.۵ میلیون نفر سفر در بنادر این جزیره طی پنج ماه نخست سال جاری تخلیه و بارگیری شد.

مدیر بنادر و دریانوردی قشم  ادامه داد: طی این مدت، دو میلیون و ۶۴۲ هزار و ۶۴۶ تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از این رقم، دو میلیون و ۶۰۰ هزار و ۳۶۶ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۴۲ هزار و ۲۸۰تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از صادرات و واردات ۱۳۳ هزار و ۲۷۳ تن کالای غیر نفتی در بنادر این جزیره سخن به میان آورد و گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدای شهریورماه جاری، ۷۶ هزار و ۱۷۴ تن کالای صادراتی و ۵۷هزار و ۹۹ تن محموله وارداتی جابجا شد.

اشتری حجم عملیات کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) کالاهای غیر نفتی را نیز بالغ بر دومیلیون و۴۴۳هزار و ۹۰۷تن اعلام کرد.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به کارنامه فعالیت های مسافری در جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس،گفت: طی پنج ماه اخیر، ترابری پنج میلیون و ۵۸۰ هزار نفر سفر در بنادر مسافری قشم به ثبت رسید.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم در پایان گفت: طی این مدت، سه هزار و ۳۸۰ TEU کانتینر در بنادر بهمن و کاوه تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با سال گذشته، ۱۴ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ب

ترابری مسافران دریایی در بنادر قشم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.