سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: برگزاری همایش جهانی پیاده روی اربعین حسینی (ع) در کشور عراق باعث نگرانی دولتمردان غرب شده به گونه‌ای که در پی خدشه دار کردن این اتحاد و این رویداد جهانی هستند

همایش جهانی پیاده روی اربعین حسینی (ع) باعث نگرانی دولتمردان غرب شده است
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سید جواد حسینی سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در همایش استانی موکب داران اربعین حسینی گفت: محور وحدت شیعیان اماکن مذهبی و رویداد‌های مذهبی در دنیاست که یکی از مصادیق آن، جریان اربعین است می‌باشد.

حسینی (ع) افزود: افزایش و اشتیاق مشتاقان زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در سطح جهانی موجب اسلام هراسی از قدرت نظام جمهوری اسلامی در غرب شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: برای ایجاد چالش در اتحاد بین مسلمانان دو مؤلفه‌ی اماکن مذهبی و رویداد‌های مذهبی مورد هدف و نیرنگ دشمنان قرار گرفته است و همه‌ی ما باید هوشیارانه بتوانیم نقشه‌های شوم آنان را نقش بر آب کنیم.

حسینی ادامه داد: رویداد‌هایی مثل دهه پایانی ماه صفر، حج و اربعین حسینی (ع) نقشی اساسی در اتحاد بین مسلمانان جهان به ویژه مسلمانان دو کشور عراق و ایران دارند.

وی افزود: به همین دلیل امروزه شاهد هستیم که چگونه دشمنان با حیله‌هایی اعم از جلوه دادن مشهد الرضا (ع) به عنوان شهر ناهنجاری‌های اخلاقی تا ایجاد آشوب در شهر بصره؛ در پی ایجاد تفرقه و تحت الشعاع قرار دادن پیاده روی اربعین هستند.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: قاطعانه باید گفت که ۹۷ درصد زائران عراقی به صورت خانوادگی و سه درصد باقیمانده نیز به صورت پیاده روی از مرز چزابه وارد ایران شده و به پابوسی آقا علی ابن موسی الرضا (ع) مشرف می‌شوند و این می‌تواند ادعا‌های واهی دشمنان را باطل کند.

جانشین رئیس ستاد اربعین استان ادامه داد: تبلیغ به هنگام و صحیح برای همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی (ع)، رعایت کامل اصول و فرهنگ زیارت، رعایت فرهنگ میزبانی عراق، رعایت جایگاه مرجعیت و قوانین دولت عراق، از مهمترین اصولی است که می‌تواند به عنوان تاکتیک فرهنگی، تمامی حیله‌ها و نقشه‌های شوم استکبار جهانی را بر ملا سازد.


حسینی در مورد مسائل روز و اوضاع سیاسی جاری نیز گفت: اربعین امسال با توجه به اینکه در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب قرار داریم و به طور معمول انقلاب‌ها در ۴۰ سالگی به پختگی لازم می‌رسند لذا استکبار جهانی به دنبال ناکار آمدی و برهم زدن اقتدار آن می‌باشد؛ از حساسیت‌های سیاسی و اجتماعی خاصی برخوردار است.

جانشین رئیس ستاد اربعین استان افزود: شجره طیبه انقلاب اسلامی ایران به لطف الهی روز به روز در زمینه‌های مختلف کارآمد و پخته‌تر شده است.

وی گفت: امروزه جمهوری اسلامی در بین ۴۰۰ میلیون شیعه تبدیل به یک مولفه اقتدار و قدرت شده و نقش محوری خود را ایفا می‌نماید لذا آمریکا و استکبارجهانی به دنبال برهم زدن این اقتدار هستند، ولی ب. با هوشیاری و عملکرد مناسب و به وقت ما، این عملیات تخریبی نقش بر آب خواهد شد.

حسینی در خصوص نحوه ارائه خدمات مواکب به زائران اربعین، تصریح کرد: لازم است موکب‌ها از کیفیت بالایی برخوردار باشند و مورد ارزیابی قرار گیرند.

انتهای پیام//ف. ن.

همایش استانی موکب داران اربعین حسینی در مشهد برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.