استاندار اردبیل گفت:مدیران دستگاه های اجرایی استان اردبیل مکلف به کاهش بروکراسی اداری برای کارآفرینان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو،استاندار اردبیل در نشست کارگروه اشتغال استان اردبیل با بیان اینکه اعتبارهای مناسبی در مشاغل خانگی و روستایی برای این استان منظور شده از متولیان خواست تا با کاهش بروکراسی اداری؛ضمن تسریع در پاسخ به استعلامات، کارهای موازی و مکاتبات زاید و دست وپا گیر را حذف کنند.

وی افزود:همه دستگاه های اجرایی، به ویژه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ؛ صنعت ، معدن و تجارت وجهاد کشاورزی باید طرح های دارای توجیهی را تعریف کنند تا تسهیلات داده شده به ایجاد اشتغال به معنای واقعی در استان اردبیل منجر شود.

استاندار اردبیل اظهارداشت: این طرح ها علاوه بر اینکه خوشه های کامل را زیرپوشش قرار می دهند باید برای محصولات تولیدی استان دنبال ایجاد بازار مناسب نیز باشند.

بهنام جو تعداد طرح های معرفی شده ازسوی اداره های ذیربط استان را تا کمتر از ظرفیت های موجود دانست و گفت: هر اداره متولی باید بیش از سهمیه تسهیلات اختصاصی طرح معرفی کند.

در این نشست مدیران ادارات و بانک ها گزارش، مشکلات و پیشنهادهای خود را در حوزه اشتغال مطرح کردند و اعضای کارگروه با ارائه نظرات و بررسی بیش از ۲۰ پرونده سرمایه گذاری به ارزش بیش از 200 میلیارد تومان از محل تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر را بررسی و نسبت به ارائه راهکارها و رفع موانع موجود اقدام نمودند.

استاندار اردبیل در پایان این جلسه دستور داد برای جلسه بعدی این کارگروه هر دستگاه اجرایی مرتبط طرح های توجیه دار و کارشناسی شده به کارگروه ارائه نماید تا استان اردبیل بتواند سهم بیشتری از تسهیلات کم بهره را اخذ و در اختیار کارآفرینان و تولیدکنندگان قرار دهد.
انتهای پیام/ح

کاهش بروکراسی اداری در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.