معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی از قاچاق بیش از یک چهارم مواد آرایشی توزیعی در فروشگاه‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، غفارزاده، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در چهاردهمین گردهمایی مدیران نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی سراسر کشور که در آذربایجان غربی برگزار شد گفت: درصد قاچاق لوازم آرایشی در برخی استان‌ها بسیار بیشتر از آذربایجان غربی است به طوری که ۷۰ تا ۸۰ درصد جنس فروشگاه‌های استان البرز نیز با وجود اینکه قطب تولید مواد آرایشی در کشور است، جنس قاچاق تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در راستای مبارزه با کالای آرایشی بهداشتی قاچاق، همه توزیع کنندگان به صورت مستمر زیر نظر هستند و با متخلفان برخورد می‌شود، اضافه کرد: ۹۹۵ مرکز عرضه مواد آرایشی و بهداشتی در استان فعال است که به صورت مستمر مورد بازرسی کارشناسان معاونت غذا و دارو قرار دارد.

غفار زاده با بیان اینکه در یک سال گذشته یکهزار و ۱۰۰ مورد بازرسی از این واحد‌ها انجام گرفته افزود: صاحبان واحد‌های متخلف با تشکیل ۲۲۷ پرونده، به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی از اعطای پروانه بهداشتی برای ۵۵۷ واحد تولیدی در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: حدود ۲ هزار مورد بازدید از این واحد‌ها صورت گرفته است.

غفارزاده با اشاره به لزوم همراهی مردم در راستای مقابله با سودجویان در حوزه توزیع مواد دارویی، بهداشتی و آرایشی افزود: بدون همراهی مردم، موفقیت در اجرای طرح‌های بهداشتی میسر نمی‌شود.

انتهای پیام / ن

توزیع لوازم آرایشی  قاچاق در فروشگاه های آذربایجان غربی

 

برچسب ها: قاچاق ، غذا و دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.