دومینیک راب گفت لندن و بروکسل در آستانه دستیابی به توافقی بر سر رابطه دو طرف بعد از جدایی انگلیس از این اتحادیه قرار دارند.

مقام انگلیسی: لندن و اتحادیه اروپا در آستانه دستیابی به توافق بر سر برگزیت هستندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دومینیک راب -- وزیر امور برگزیت انگلیس -- اعلام کرد لندن و اتحادیه اروپا در آستانه دستیابی به توافقی بر سر رابطه دو طرف بعد از جدایی انگلیس از این اتحادیه قرار دارند.

وی در تایید اظهارات میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در برگزیت، در بیانیه ای اعلام کرد: " اگر اتحادیه اروپا با اهداف و عملگرایی ما همراه شود، توافق در دسترس است."

میشل بارنیه دوشنبه گذشته در حاشیه یک همایش بین المللی در شهر بلد در اسلوونی گفت در صورتی که طرفین واقع گرا باشند، امکان رسیدن به توافقی بین دو طرف در شش تا هشت هفته آینده وجود دارد. وی در عین حال درباره برخی اختلاف نظر ها بین دو طرف بالاخص درباره مرز جمهوری ایرلند با احتیاط سخن گفته بود.

دومینیک راب درباره فرضیه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون دستیابی به توافق، نیز اعلام کرد این موضوع در کوتاه مدت اختلالاتی را به وجود می آورد اما در ادامه " فرصت های جبران" برای انگلیس فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار