حمایت از بخش خصوصی برای فعالیت های سینمایی درجنوب کرمان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: اداره کل فرهنگ ارشاد و اسلامی جنوب کرمان از بخش خصوصی برای رونق بخشیدن به صنعت سینما حمایت می کند.

 حمایت از بخش خصوصی برای فعالیت های سینمایی درجنوب کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت:بخش های خصوصی می توانند ضمن تاسیس سینما وموسسات سینمایی ،در مجتمع های تجاری خود سینماهای کوچک راه اندازی کنند.

وی ضمن تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش وگرامیداشت روز ملی سینما در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان افزود:در دولت تدبیر و امید سالن شهید مداحی پور جیرفت و باز گشایی سینما شوباد کهنوج در دستور کار اداره کل فر هنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان قرار گرفت و در سال گذشته پس از ۲۳ سال، رونق پخش فیلم در جنوب کرمان آغاز شد .

وی تصریح کرد: با باز گشایی سینما شو باد کهنوج در سال 96 تعداد 470 صندلی به صندلی های سینما در جنوب کرمان اضافه شد و هم اکنون جمعا 720 صندلی سینما در جنوب کرمان فعال می باشند .

اسحاقی بااشاره به اینکه تعداد مخاطبان فیلم نیز با رشد صعودی روبرو است گفت:از سال 95 تا کنون از 1050 نفر مخاطب فیلم به بیش از 6000نفر در سال 96 به تماشای فیلم آمدند و فیلم های پخش شده از 11 فیلم در سال 95 به 32 فیلم در سال 96 ارتقا یافته و به همین نسبت تعداد مخاطبین نیز افزایش داشته و این آمار در 6ماه اول سال 97 با پخش فیلمهای جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در شهرستان جیرفت به 17 فیلم رسیده است .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تصریح کرد: در سال گذشته با رویکرد سازمان سینمایی کشور به استانها در بهمن 96 همزمان با جشنواره بین المللی فیلم فجر کشور فیلم های این جشنواره در جنوب کرمان اکران شد و مورد استقبال بی نظیر مردم ، هنرمندان ومنتقدین فیلم قرار گرفت .

وی با بیان اینکه دیگر فعالیتهای حوزه سینما پایلوت بودن سینما سیار کشور در جنوب کرمان می توان اشاره کرد افزود: هم اکنون دو سینما سیار در این منطقه فعال است همچنین در زمینه آموزش و رشد کیفی ساخت فیلم توسط علاقه مندان و هنرمندان حرفه سینما ، در تابستان سالهای 96و 97 کارگاه های آموزش فیلم سازی برگزار شده که در سنین مختلف بیش از 30نفر هنرجو در این زمینه آموزش دیدند.

 اسحاقی افزود: جنوب کرمان دارای دو موسسه تولید فیلم غیر سینمایی ویک آموزشگاه آزاد سینمایی در شهرستان های جیرفت و کهنوج است که توسط بخش خصوصی اداره می شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از بخش خصوصی دعوت کرد که برای رونق بخشیدن به صنعت سینما در جنوب همکاری لازم را با این اداره کل داشته باشند.

وی افزود:بخش خصوصی می توانند ضمن تاسیس سینما وموسسات سینمایی در مجتمع های تجاری خود سینماهای کوچک راه اندازی کنند و از این طریق باعث رونق فرهنگی در منطقه شوند که این موضوع با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و سازمان سینمایی کشور همراه است .

اسحاقی گفت:در سال گذشته طی تفاهم نامه ای با سازمان سینمایی کشور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان فعالیت های متعددی را آغازکرد از جمله می توان به ساخت 5 فیلم کوتاه در جنوب کرمان ، راه اندازی دفتر انجمن سینمای جوانان در جنوب کرمان ، ساخت مستند شهید محمد شهسواری ، ساخت مستند دکتر احمد یوسف زاده ، برگزاری هفته فیلم و عکس جنوب کرمان ، برگزاری جشنواره پویا نمایی (انیمیشن ) بنام شهید محمد شهسواری اشاره کرد .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ضمن تبریک و گرامیداشت روز ملی سینما به همه هنر دوستان و مخاطبین سینما تصریح کرد: به مناسبت روز ملی سینما - سینمای جیرفت در روزهای 21و 22 شهریور به صورت نیم بهاء بلیط می فروشد و روز جمعه 23شهریور 97 به صورت رایگان اکران فیلم می شود و از همه علاقه مندان دعوت بعمل می آید .
انتهای پیام/ح

حمایت ارشاد جنوب کرمان از فعالیت های سینمایی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار