دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان : تولید کنندگان و عمده فروشان پوشاک نامناسب را با اجازه مسئولان اتحادیه شناسایی و به اتحادیه ها اعلام کرده ایم.

حجت الاسلام احمد عبداللهی‌نژاد دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان گفت : برنامه های مختلفی  برای معاونت ها ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان تدوین کرده ایم ؛ به عنوان مثال  برای معاونت فرهنگ تحقیقات و آموزش یازده برنامه تدوین شده است.

وی افزود : کارگاه آموزش مربیان معروف ، دوره حضوری آموزش شهروند ، دوره حضوری آموزش شهروند مسئول که در مرکز تخصص این دوره  برگزار می شود ، دوره های مجازی امر به معروف و نهی از منکر با قابلیت اینکه فرد از طریق سایت کتاب های مربوط را دانلود کند و بعد از مطالعه به صورت مجازی در آزمون شرکت کند ؛ تاسیس مرکز آموزش های تخصصی که در سال جاری انجام شده ، تشکیل شورای گرامیداشت هفته امر به معروف ، رصد مراگز فرهنگی و هنری استان در راستای شناسایی مراکزی که توانایی کمک به فرهنگ سازی در زمینه امر به معروف را دارند از جمله برنامه های این معاونت است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در خصوص معاونت امر به معروف مردم به دولت و دولت به مردم گفت : برنامه های مختلفی در این زمینه تدوین شده که بیشتر تشکل های مردمی از قبیل  مساجد ، روحانیان ، مداحان و هیئت های مذهبی را در بر می گیرد .

حجت الاسلام احمد عبداللهی‌نژاد ادامه داد : یکی از این برنامه ها آموزش شهروند مسئول است ، تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در برخی از مناطق از جمله حوزه های علمیه و هیئت های مذهبی ، احیای ماده 8 آمران به معروف (ماده 8 همان ماده ای است که عنوان می کند همه مردم حق تذکر دارند) ، شناسایی و رشد تشکل های فعال در زمینه امر به معروف ، راه اندازی مجمع عالی امر به معروف و نهی از منکر خطبای استان ، تشکیل کارگروه تذکر مکتوب نیز از دیگر برنامه های این معاونت  است. ما از تذکر لسانی یک قدم به جلو برداشته و به سمت تذکر مکتوب حرکت کرده ایم. همچنین در شش ماهه دوم سال تشکیل کمیته نهی از منکر مسئولان اصناف و جذب و ساماندهی طلایه داران در برنامه کاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان است.

وی تصریح کرد : کارگروه ماده 10 قانون حمایت که برخی سازمان ها مانند آموزش و پرورش ، صدا و سیما ، سازمان بسیج را مکلف کرده که در راستای آموزش فعالیت کنند. در سازمان های نظامی و قضایی نیز آموزش هایی را داشته ایم. در ارتش اتفاقات بسیار خوبی رخ داده ، با توجه به اینکه سپاه خود دارای قرارگاه امر به معروف است آموزش های بسیار خوبی در حوزه امر به معروف داشته اند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان ادامه داد : اپلیکیشنی تحت عنوان ناظر طراحی شده که با مشاهده فرد در خودرو تخلفی را انجام داده با وارد کردن پلاک خودرو در اپلیکیشن پیامکی به مالک خودرو ارسال می شود که تخلفی از شما مشاهده شد  و با دعوت فرد به پلیس اخلاقی فرد خاطی را توجیه می کنند. در موضوع حجاب کانونی را تاسیس کرده ایم با عنوان ندای فطرت که در این کانون با کار ایجابی و اغنایی متخلفان توجیه می شوند.

حجت الاسلام احمد عبداللهی‌نژاد در پایان گفت : در زمینه پوشاک نامناسب با اتحادیه های دوخت پوشاک و خرازی ها جلساتی داشته ایم ، حتی فروشگاه ها و تولید کنندگان و عمده فروشان را با اجازه مسئولان اتحادیه شناسایی کرده ایم و به اتحادیه ها اعلام کرده ایم .

اظهارات دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در باره برنامه های مختلف این ستاد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.