آیین تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، برزگر قائم مقام سازمان پزشکی قانونی در این مراسم پزشکی قانونی را یکی از ابزارهای کارشناسی در سیستم قضایی دانست و افزود: این نهاد باتوجه به نیاز دستگاه قضا و نیز پیشرفت های صورت گرفته درحوزه پزشکی به عنوان یک ضرورت گسترش پیدا کرد.

برزگر وظیفه پزشکی قانونی را پاسخگویی به استعلامات دستگاه قضایی و سایر دستگاه های اجرایی و نیز پاسخگویی به نیاز مردم در خصوص مباحث کارشناسی پزشکی عنوان کرد.

قائم مقام سازمان پرشکی قانونی استان کرمانشاه با اشاره به تلاش های صورت گرفته در حوزه ارتقا کیفیت خدمات پزشکی قانونی، گفت: مراکز و تجهیزات پزشکی قانونی درسطح کشور گسترش پیدا کرده، اما هنوز به حد ایده آل نرسیده و زیرساخت و امکانات آن هنوز تا رسیدن به حد مطلوب فاصله دارد.

وی تاکید کرد: دراین شرایط با توجه به حساسیت کار پزشکی قانونی در دستگاه قضا نیاز است که جهت خدمات رسانی بهتر، مناسب تر و سریع تر حمایت ها از این سازمان بیشتر شود.

برزگر با اشاره به رضایت قضات از کار پزشکی قانونی گفت: اما توقع برای بهبود این خدمات همچنان وجود دارد و تمام تلاش ما این است که حاصل کار بصورت متقن، دقیق و قابل استفاده در دستگاه قضا باشد.

برزگر با اشاره به خاص بودن بدنه نیروی انسانی در سازمان پزشکی قانونی گفت: بیش از 60درصد نیروهای ما کارشناس و متخصص هستند و بیش از 50 درصد پرسنل سازمان پزشک هستند و برای جذب و نگهداری آنها در سازمان قطعا نیازمند تامین اعتبارات مناسب هستیم.

قائم مقام سازمان پزشکی قانونی توسعه و بهبود فضای فیزیکی مراکز پزشکی قانونی را یک نیاز ضروری دانست و افزود: ارباب رجوع مراکز پزشکی قانونی اغلبا شرایط خاص روحی دارند و باید درفضایی مناسب به آنها خدمات رسانی شود و انتظار می رود مدیران استان ها در این زمینه همکاری کنند.

محمدرضا عدالتخواه رییس کل دادگستری استان کرمانشاه نیز با اشاره به اهمیت جایگاه پزشکی قانونی در سیستم قضا گفت: نظرات این نهاد همواره به عنوان نظرات کارشناسی و مورد اطمینان دستگاه قضا بوده است.

وی افزود: هم اکنون پزشکی قانونی به عنوان کارشناس در کنار دستگاه قضا فعالیت دارد و هرچه تخصص و تبحر در این حوزه افزایش یابد باز هم کم است.

عدالتخواه فعالیت در پزشکی قانونی را سخت و طاقت فرسا دانست و افزود: بخش عمده کار این نهاد هم به تامین اعتبارات دربحث تجهیزات بستگی دارد که باید دولت به این حوزه توجه ویژه داشته باشد.

خانی مدیرکل جدید پزشکی قانونی استان کرمانشاه نیز در این مراسم وظیفه پزشکی قانونی را تلفیق علم و قانون جهت اجرای هرچه بهتر عدالت عنوان کرد و افزود: این مهم جز با همکاری همه نیروها حاصل نمی شود.

وی احترام به قانون و رعایت تشریفات ادارای را سرلوحه کار خود در سمت جدید عنوان کرد و افزود: همچنین با تمام توان تلاش خواهیم کرد از هرگونه حاشیه نگاری در محیط کار جلوگیری شود.

اَرتین کمالی مدیرکل سابق پزشکی قانونی استان کرمانشاه نیز صحت و دقت و سرعت را سرلوحه کار پزشکی قانونی استان در سه سال فعالیتش عنوان کرد و افزود: کارهای مهمی طی این مدت انجام شد که جز با همکاری همه نیروها حاصل نمی شد.

وی به زلزله آبان ماه سال گذشته استان اشاره کرد و افزود: در ایام زلزله حجم کار بسیار بالا بود، اما با همکاری همه نیروها کار شناسایی اجساد و صدور مجوز دفن به سرعت انجام شد.

 

 

انتهای پیام/د

حساسیت کار پزشکی قانونی در دستگاه قضا

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، تودیع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.