رئیس گشت تعزیرات استان تهران گفت: محتکران کالاهای اساسی علاوه بر توزیع کالا در مرحله اول تا پنج برابر مبلغ کالای مکشوفه نیز جریمه می‌شوند.

جریمه 5 برابری برای محتکران کالاهای اساسیبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شکراله حسن بیگی رئیس گشت تعزیرات استان تهران در حاشیه کارگروه تنظیم بازار استان تهران که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعزیرات استان تهران در تأمین و توزیع کالا دخالت ندارد و با توجه به وظایف ذاتی تعزیرات، نظارت در سطح کشور و استان تهران انجام می‌شود.

وی افزود: موضوع احتکار بر سر زبان‌ها افتاده است که مردم برای خرید کالاهای اساسی به فروشگاه‌ها هجوم می‌برند، این در حالی است که انبارهای ما سرشار از کالا است و به جهت تنظیم بازار باید به صورت برنامه ریزی شده تنظیم شود.

حسن بیگی گفت: برای توزیع کالا نظارت کافی داریم و به مردم اطمینان می‌دهیم که به اندازه کافی کالا وجود دارد.

رئیس گشت تعزیرات استان تهران ادامه داد: خرید بیش از اندازه برخی کالاهای دارای تاریخ مصرف باعث ایجاد مشکلاتی از جمله افزایش کاذب قیمت و مراجعه برای خرید کالاها شده است.

وی تصریح کرد: تشدید مجازات را برای محتکران در نظر گرفته‌ایم. در صورتی که انباردارها به احتکار کالا اقدام کنند، محتکران در ماه جاری علاوه بر توزیع کالا در مرحله اول تا پنج برابر مبلغ کالای مکشوفه مجازات می‌شوند.

حسن بیگی افزود: اگر احتکار به صورت عمده باشد، بر اساس قانون اختلال اقتصادی و نبود صلاحیت به دادگستری استان تهران معرفی می‌شود.

رئیس گشت تعزیرات استان تهران گفت: در شهرری چندین پرونده احتکار داشتیم که در یک مورد 350 تن کاغذ از طریق اتحادیه‌ها توزیع می‌شد، لذا باید انباردارها کالاهای خود را در سامانه ریجستری ثبت کنند که در غیر این صورت برخورد جدی با انبارهای فاقد مجوز صورت خواهد گرفت.

وی افزود: با توجه به حجم مراجعات برای خرید پوشک بچه به بازار، جو روانی در بازار به وجود آمد و مردم برای خرید پوشک بچه به صورت کارتنی به بازار مراجعه می‌کردند.

حسن بیگی ادامه داد:‌ با توجه به ارز تخصیصی دولتی به وارد کنندگان مواد اولیه سلولزی مقرر شد ظرف یک ماه در دستور کار قرار گیرد و این مواد به دست تولید کنندگان برسد.

رئیس گشت تعزیرات استان تهران در پایان گفت: مکاتباتی با یک شرکت تولید کننده که حدود 60 میلیون پر تولیدات پوشک داشت، صورت گرفته تا برای تنظیم بازار این پوشک‌ها به بازار ارسال شود که این موضوع در اختیار دستگاه‌های دولتی قرار گرفته و به زودی در بازار توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: تعزیرات ، قوه قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۲ شهريور ۱۳۹۷
تو این دوران تحریم دلال و محتکر باید ورشکست بشه و به خاک سیاه بشینه
آخرین اخبار