همایش امر به معروف ونهی ازمنکر در حوزه تولید وتجارت باهدف حمایت از تولیدات داخلی برگزارشد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،همایش امر به معروف ونهی ازمنکر در حوزه تولید وتجارت امروز چهارشنبه (۲۱ شهریور) باحضور اصناف، تولیدکنندگان، معدن داران وتجار در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن وتجارت در سنندج برگزارشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان در این جلسه برحمایت از تولیدات داخلی وکالای ایرانی تاکید کرد وگفت:حمایت از تولیدات داخلی وکالای ایرانی یک امر به معروف است وهمه باید به نحو مطلوب آن را انجام دهیم.

محمد دره وزمی افزود:شاخص تولید جزء شاخص‌های توسعه یافتگی یک کشور است وکشور‌های توسعه یافته تولید محور هستندوما هم باید در همین مسیر گام برداریم.

وی بیان کرد:شعار سال هم برمبنای حمایت از کالای ایرانی تعیین شده واین برای مردم ومسئولین یک تکلیف مهم را مشخص می‌کندبنابراین کشور را تولید محور کردن یعنی همه ارکان حاکمیت، دولت، بخش خصوصی همه باید به این اعتقادبرسند که از تولیدات خودمان حمایت کنیم.

دره وزمی اظهار داشت:زمانی ما می‌توانیم رفاه مردم را افزایش دهیم که با رونق تولید و افزایش اشتغال بیکاری را کاهش دهیم.
دکتر قادر زاده استاد دانشگاه کردستان نیز در این جلسه گفت:هرآنچه موجبات تقویت ارزش‌های انسانی را فراهم کند امر به معروف ونهی ازمنکر است.

وی افزود:وقتی قیمت‌ها بالا می‌روند مردم بیشتر خرید می‌کنندچون عامل دیگری به نام انتظارات دستخوش تغییر شده است.

قادر زاده گفت:بازارامروز ما بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند مشاوره است وباید با شناخت واحد‌های تولیدی راهکار مناسب را برای مدت زمانی که می‌توانند تولید کنند تجویز کرد.

این استاد دانشگاه بیان کرد:در حال حاضر ۴۰ درصد ظرفیت مازاد ماشین آلات کشاورزی داریم ودر بیشتر مواقع متناسب با زمین‌های کشاورزی مانیست بنابراین باید توجه بیشتری به زیرساخت‌های موجود کرد.

وی تاکید کرد:کسب مدرک تحصیلی تنها نمی‌تواند ما را به سمت توسعه یافتگی سوق دهد وباید دانشجویان بیشتر با بخش تولید وصنعت در ارتباط باشند.

درپایان این جلسه مشکلات تولید کنندگان ومغازه داران مطرح ومورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/م

شاخص تولید جزء شاخص‌های توسعه یافتگی یک کشور است

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.