امام جمعه مشهدگفت:اساس قیام و نهضت عاشوراطلب اصلاح درامت اسلامی بود و طلب اصلاح جامعه در امر به معروف و نهی ازمنکر محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در جمع فعلان امربه معروف و نهی از منکر استان گفت:  مخاطب امربه معروف و نهی از منکرسید الشهدا (ع) مردم بودند تا به عموم جامعه برساند که باید در برابر ظلم وجور و تجاوز ظالم ایستاد وامربه معروف و نهی ازمنکر در گام نخست باید در اصول اعتقادی، اجتماعی و زندگی مردم جامعه صورت بگیرد.
 
وی با اشاره به نقش آمران به امر به معروف در جامعه گفت: اگر کسی در جامعه اسلامی مدعی اصلاح جامعه شد، ولی منکر جامعه را ببیند و عکس العملی نشان ندهد قصد اصلاح ندارد وباید امر به معروف و نهی از منکر در تمامی حوزه‌های جامعه صورت بگیرد و مختص به اخلاق نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امربه معروف و نهی ازمنکرمرز و ظرف زمانی و مکانی ندارد چرا که امام حسین (ع) در قیام آمرانه خود طفل شش ماهه و بعد ازشهادتش کودک سه ساله خود را در این راه اهداء کرد وتمام ابزارباید در اختیار امربه معروف و نهی ازمنکر باشد.

۱۲ هزار نفر تحت پوشش آموزش امربه معروف قرار گرفتند

عبدالله ارجاعی دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکرخراسان رضوی هم در  این نشست گفت: قانون حمایت از آمران و ناهیان در سال ۹۴ توسط مجلس تصویب و در پایان سال ۹۶ در ۳ رده ملی، استانی، و شهرستان‌ها با تشکیل ستاد ابلاغ شد.

وی افزود: در ۲۷ شهرستان ۷۹ دستگاه دولتی و زیر مجموعه دولت، ۳۷ رده نظامی و ۸ زیرمجموعه قوه قضائیه ستاد و شورای امربه معروف تشکیل شد و اعضاء احکام خود را دریافت کردند.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکرخراسان رضوی گفت: تا امروز ۱۲ هزار نفر تحت پوشش آموزش امربه معروف قرار گرفتند و ۵ جلد کتاب منتشرو ۲ فیلم مستند از شهداء امربه معروف و ساخت کلیپ‌های یکصد ثانیه‌ای در این حوزه ساخته شد.

ارجاعی ازتشکیل ۲۳ شعبه قضائی و ۳ وکیل داوطلب برای رسیدگی به پرونده‌های امربه معروف و نهی از منکر خبر داد و افزود: یکیاز وظایف این ستاد نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرائی استان است و از ابتدای امسال ۲۳ تذکر کتبی به ادارت در حوزه امربه معروف داده شد و در سامانه ناظر ثبت شده است.

وی گفت: در طرح طلایه داران در ۶ ماهه نخست امسال تعدا طلایه داران امربه معروف ازمرز ۴ هزار ۲۰۰ نفر گذشته که این افراد در این مدت بیش یکصدو ۳۰ هزار تذکر لسانی داده اند که درهیچ یک از این تذکرات منجر به تشکیل پرونده قضائی نشده است.
 
انتهای پیام//ا.س
 
برچسب ها: محرم 97 ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.