وزیر دفاع آمریکا ادعا کرد به رئیس‌جمهور سوریه درباره استفاده از سلاح شیمیایی در ادلب هشدار داده شده است.

متیس: به اسد درباره حمله به ادلب هشدار دادیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری العربیه، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا گفت: به بشار اسد، رئیس جمهور سوریه درباره استفاده از هرگونه سلاح شیمیایی در حمله احتمالی به ادلب هشدار دادیم.(!)

وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ما از نزیک اقدامات اسد و حامیان آن یعنی روسیه و ایران در ادلب را تحت نظر داریم.

متیس با اشاره به حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی سوریه در آوریل سال 2017 مدعی شد این حملات آسیب‌های را به نیروی هوایی سوریه وارد کرده است.

 پس از مطرح شدن حملات ادعایی دولت سوریه با استفاده از سلاح شیمیایی، این کشور دو بار تاکنون هدف حملات هوایی و موشکی آمریکا قرار گرفته است. مقامات واشنگتن در روزهای اخیر ادعا کردند در صورت استفاده نیروهای دولتی سوریه از سلاح‌های ممنوعه در ادلب، اقدامات بیشتری را در پیش خواهد گرفت.

در سال 2017 آمریکا به بهانه استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی در ادلب، نیروهای دولتی این کشور را هدف حمله قرار داد. در آوریل سال میلادی جاری نیز آمریکا با همراهی فرانسه و انگلیس تهاجم دیگری را به مواضع دولت سوریه انجام داد.

متیس همچنین تاکید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بر ترور بشار اسد پس از حمله سال 2017 که در کتاب جدید باب وودوارد به آن اشاره شده است را تکذیب کرد. وودوارد در کتاب جدید خود با نام «وحشت: ترامپ در کاخ سفید» به پافشاری رئیس جمهور آمریکا بر ترور رئیس جمهور سوریه در گفتگو با متیس اشاره کرده بود.

سازمان ملل هشدار داد اقدام نظامی گسترده در ادلب می‌تواند بدترین فاجعه بشری را که بیشترین تلفات انسانی در قرن 21 را به همراه خواهد داشت، موجب شود.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار