رئیس سازمان امور عشایر ایران در خراسان شمالی گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات طرح اشتغال پایدار برای روستائیان و عشایردر نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛ کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر ایران در جلسه شورای عشایر خراسان شمالی گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری به‌صورت جداگانه برای روستاییان و عشایر در نظر گرفته شد که برای هر استانی سهم موردنظر ابلاغ می‌شود.
وی با تأکید بر حفظ کرامت و شأن عشایر افزود: امسال برای رفع خسارت‌های ایجادشده عشایر تا ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با دوره بازگشت ۵ ساله در کشور در نظر گرفته‌شده که به متقاضیان پرداخت خواهد شد.
قندالی با اشاره به لزوم توانمندسازی اقتصادی عشایر در کشور اظهار کرد: آموزش و ترویج پایه آگاهی است که اگر بر این دو رکن توجه نشود فعالیت‌ها و اهداف محقق نخواهد شد و کار ابتر می‌ماند.
رئیس سازمان عشایری کشور پراکندگی عشایر در کشور را برای آمایش سرزمین مناسب توصیف کرد و گفت: باید به عشایر نه تنها از نظر جمعیت بلکه از وجوه دیگر همچون تولیدات و تأمین امنیت کشور توجه و بر همان اساس رسیدگی‌ها انجام شود.
خباز رئیس جلسه شورای عشایر خراسان شمالی نیز اظهار کرد:اصلاح نژاد دام و افزایش چند قلو زایی و چند بار در سال از اولویت‌های عشایر استان باشد.
استاندار خراسان شمالی افزود: عشایر با تسهیلات کم بهره دولت به سمت ایجاد صنایع جانبی دامداری حرکت کنند.
انتهای پیام/آ


نشست رئیس سازمان امور عشایر ایران در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.