رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ازآغاز کشت دانه روغنی کلزا در استان خبر داد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : بر اساس برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی، 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در راستای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و دستیابی به خودکفایی در تولید،  در سال جاری زیر کشت کلزا می رود.

اسمعیل کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  با بیان اینکه  کشت دانه روغنی کلزا از 10 شهریور ماه در استان آغازشده و تا 5 مهر ماه سال جاری ادامه دارد، افزود: 10 هزار هکتار از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای کشت کلزا در استان برای سال زراعی جاری ابلاغ شده است که تا کنون 275هکتار ازاراضی زراعی استان زیر کشت محصول کلزا رفته است که باید این میزان سطح زیر کشت تا چند روز فرصت باقیمانده را از طریق برنامه های ترویجی افزایش و توسعه دهیم.

کریم زاده تصریح کرد: تا کنون از آغاز کشت این محصول21 هزار و 400 کیلوگرم بذر یارانه دار کلزا ازارقام مختلف هیبرید وارداتی، هیبرید داخلی تامین و بین کشاورزان توزیع شده است.

وی با اشاره به کودهای پاییزه توزیع شده در بین کشاورزان برای محصول کلزا اظهارکرد: در این راستا 3 هزار تن کود پائیزه اعم از فسفاته، اوره و پتاس در بین کشاورزان استان توزیع شده است.

انتهای پیام/ع

کشت کلزا در اراضی کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.