فرمانده انتظامی استان اصفهان از طرح همیاران محرم در هیئات مذهبی به منظور ایجاد و نظم بیشتر در برنامه های عزاداری سالار شهیدان خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از پایگاه خبری پلیس، مهدی معصوم‌بیگی در گردهمایی پلیس و هیأت‌های مذهبی شهرستان اصفهان، محرم و صفر را فرصتی ارزشمند برای تقویت باورها و اعتقادات مردم و پاسداشت ارزش‌ها عنوان و اظهار کرد: امروز دشمن هم بر این حوزه متمرکز شده است چراکه می‌داند تا زمانی که ارزش‌ها و اعتقادات و این خیمه‌های عزاداری پابرجا باشد هرگز نمی‌تواند کوچکترین خللی به این نظام و انقلاب وارد کند.

وی تکلیف مبلغان دینی و مداحان اهل بیت را بسیار سنگین دانست و افزود: در شرایط خاص امروز که دشمن از طریق فضای مجازی ذهن جوانان را مورد هجوم قرار داده و در باورها و اعتقادات آنان تردید ایجاد می‌کند همه ما وظیفه داریم که این سنگر را محکم نگه‌داریم و از دست زدن به هر کاری که باعث دور شدن جوانان از خیمه‌های عزاداری می‌شود خودداری کنیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان این‌که محتوای مداحی‌ها باید بی‌پیرایه، ناب، هوشمند و جهت‌دار باشد، عنوان کرد: اگر محتوای عزاداری به سمت و سوی خرافات و اعمال وهن‌آمیز پیش برود، باعث دور شدن و فاصله گرفتن مردم به خصوص جوانان از این مراسم‌ شده و دشمن به خواسته خود دست پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: عاشورا ترکیب عقلانیت و عاطفه بود و به همین خاطر است که هر مخاطبی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بنابراین نباید برای شور بیشتر در هیأت‌ها عقلانیت و فلسفه قیام امام حسین(ع) را فدای عواطف کنیم.

معصوم‌بیگی در ادامه گفت: اختلاف‌انگیزی در بین شیعیان نیز نقشه جدیدی است که دشمن آن را دنبال می‌کند و ما باید در این زمینه هوشیار باشیم چراکه مهمترین نیاز جامعه دینی وحدت، برادری و انسجام بین همه اقشار است.

وی در ادامه، مردم‌پایه کردن امنیت را رویکرد پلیس عنوان کرد و گفت: چون مراسم‌ عزاداری برای سید و سالار شهیدان به صورت مردمی برگزار می‌شود، معتقدیم که نظم و امنیت این مراسم‌ها نیز باید به خود مردم سپرده شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: سازوکار این موضوع در نیروی انتظامی به نام همیاران محرم فراهم شده و هیأت‌های مذهبی افرادی را به ما معرفی می‌کنند که پس از ارائه آموزش‌های لازم تحت حمایت و هدایت مأموران پلیس برقراری نظم و انضباط مراسم‌ را انجام خواهند داد و در این جا از عموم شهروندان نیز می‌خواهیم که نهایت همکاری و تعامل را با همیاران محرم داشته باشند.

وی یکی از وظایف همیاران محرم را هماهنگی با پلیس برای راه‌اندازی دستجات عزاداری در خیابان‌ها عنوان و ابراز کرد: نتیجه این همکاری و تعامل باعث خواهد شد تا از انسداد خیابان‌ها و ایجاد ترافیک و بروز مشکلات برای مردم جلوگیری به عمل آید.

معصوم‌بیگی به هیأت‌های عزاداری توصیه کرد، در همه حال رعایت حقوق دیگران و به خصوص همسایگان را در نظر بگیرند و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که صدای بلندگوها و طبل‌ها برای افراد بیمار و کهنسال ایجاد مزاحمت نکند.

 

انتهای پیام /س

برنامه های پلیس اصفهان برای نظم در ایام محرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار