معاون دوم ریاست جمهوری در دیدار با نماینده سازمان ملل در افغانستان گفت: سازمان ملل باید حمله بر یک گروه خاص قومی را مستقلانه بررسی کند.

دانش: «سازمان ملل» حمله به گروه خاص قومی در افغانستان را بررسی کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان در دیدار با تادامیچی یاماماتو، نماینده سازمان ملل متحد در افغانستان گفت: سازمان ملل باید حمله بر یک گروه خاص قومی را مستقلانه بررسی کند.

دانش حملات اخیر در غرب کابل را هدفمندانه خواند و افزود: در این اواخر یک گروه خاص قومی هدف قرار گرفته است.؛ این مسئله باید به صورت مستقل و جدا از بحث امنیت و مسایل سیاسی افغانستان در سازمان ملل متحد و به خصوص شورای امنیت بررسی شود.

نماینده سازمان ملل متحد در افغانستان نیز ضمن ابراز نگرانی از حمله بر شهروندان عادی این کشور گفت که از نهادهای مربوطه سازمان ملل متحد از جمله شورای حقوق بشر این سازمان می‌خواهد تا موضع خود را در این زمینه روشن کنند.

آقای یاماماتو بیان داشت که درخواست معاون ریاست جمهوری افغانستان را با مسئولان شورای امنیت سازمان ملل مطرح خواهد کرد.

در این دیدار همچنین درباره مساله امنیت و مصونیت خبرنگاران نیز گفتگو شد و نماینده سازمان ملل از دولت افغانستان خواست تا برای مصونیت خبرنگاران به صورت جدی تلاش کند.

گفتنی است که در ماه های اخیر حملات خونباری در مناطق شیعه نشین کابل به وقوع پیوسته که صدها کشته و زخمی بر جای گذاشته است. در آخرین مورد هفته گذشته یک سالن ورزشی هدف حمله انتحاری گروه تروریستی داعش قرار گرفت که ۲۶ تن جان باختند و بیش از ۹۰ نفر دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار