«نجیب رزاق»، نخست‌وزیر سابق مالزی اسنادی منتشر کرده که تایید می‌کند آل سعود در سال ۲۰۱۱ مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار رشوه به او پرداخت کرده بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از کانال خبری آسیا، «نجیب رزاق»، نخست وزیر پیشین مالزی روز گذشته (دوشنبه 10 سپتامبر) در حمایت از ادعایش مبنی بر دریافت کمک مالی از خاندان سعودی (نه به عنوان رشوه)،  اسنادی در حساب کاربری فیس بوک خود منتشر کرد.

این اسناد  اثبات می کند آل سعود در سال 2011 مبلغ 100 میلیون دلار به حساب شخصی رزاق واریز کرده است.

اسناد اسکن شده ای که در حساب فیس بوک رزاق منتشر شده است نشان می دهد او مبلغ 80 میلیون دلار از وزارت مالیه عربستان سعودی و 20 میلیون دلار از «ترکی الفیصل آل سعود»، شاهزاده سعودی دریافت کرده است. او همچنین با انتشار نامه ای از یک شاهزاده سعودی مدعی شد این مبلغ «هدیه ای» از جانب خاندان آل سعود بوده است که پس از بهار عربی در خاورمیانه در سال 2010، به او «اهدا» شده است.

نجیب رزاق ادعا کرده است «ملک عبدالله»، پادشاه سابق عربستان سعودی در زمان حیاتش بسیار نگران وقوع بهار عربی در کشورهای مسلمان بود و سعی داشت با ارسال  کمک مالی به سران دولت های اسلامی مانع وقوع این مسئله شود. رزاق گفته است پادشاه عربستان همچنین  در مورد وقوع «بهار مالزی» نگران بوده است.

این مقام سابق مالزی گفته است با توجه به آنکه دیگر نخست وزیر نیست و ملک عبد الله نیز زنده نیست، چنین اسنادی را منتشر کرده است.

رزاق در انتخابات نهم می سال جاری در رقابت با «ماهاتیر محمد» شکست خورد وچند روز بعد او و همسرش به اتهام تخلف مالی ممنوع‌الخروج شدند. او متهم به گرفتن رشوه از عربستان در جریان انتخابات سال 2013 است که اسناد منتشر شده تاییدی بر این مسئله است. سه مورد پولشویی در ارتباط با غارت چندین میلیارد دلاری از صندوق سرمایه‌گذاری دولتی از اتهامات دیگر وی است.

نخست‌وزیر پیشین مالزی با انتشار اسنادی دریافت رشوه از عربستان را تایید کرد

نخست‌وزیر پیشین مالزی با انتشار اسنادی دریافت رشوه از عربستان را تایید کرد

نخست‌وزیر پیشین مالزی با انتشار اسنادی دریافت رشوه از عربستان را تایید کرد

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، عربستان ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار