در سالروز حادثه ۱۱ سپتامبر قرار است رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر مقامات این کشور در مراسم‌ یادبود به این مناسبت شرکت کنند.

ترامپ در مراسم یادبود حادثه 11 سپتامبر شرکت می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و دیگر مقامات این کشور امروز سه شنبه در مراسم یادبود هفدهمین سالگرد حادثه 11 سپتامبر که در سال 2001 رخ داد  شرکت خواهند کرد.

به این مناسبت ترامپ قرار است در مراسم یادبود این حادثه در شنکسویل در پنسیلوانیا سخنرانی کند. ملانیا ترامپ، همسر رئیس‌جمهور آمریکا، او را در این مراسم همراهی خواهد کرد.

این دومین حضور ترامپ در مراسم یادبود حادثه 11 سپتامبر است. سال گذشته رئیس جمهور آمریکا در مراسم یادبود این حادثه در پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، حضور یافت و وعده داد آمریکا را در برابر حملات تروریستی در آینده محافظت کند.

مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا به همراه جیمز متیس، وزیر دفاع این کشور و ژنرال پل سولوا، رئیس ستاد مشترک ارتش نیز در مراسم یادبودی در پنتاگون حضور خواهند یافت. این سه مقام ارشد آمریکا قرار است در این مراسم سخنرانی کوتاه داشته باشند واسامی قربانیان این حادثه در پنتاگون  قرائت شود.

همچنین قرار است امروز پرچم آمریکا در پنتاگون در هنگام طلوع خورشید قبل از ساعت 7 صبح به پایین کشیده شود. اعضای کنگره آمریکا نیز در ساعت 8:46 به وقت محلی به یاد قربانیان حادثه 11 سپتامبر لحظاتی را سکوت خواهند کرد. این لحظه همزمان با لحظه برخورد اولین هواپیما به مرکز تجارت جهانی خواهد بود. چارلز شومر، رئیس اقلیت‌های سنا نیز قرار است در مراسم یادبود این حادثه در مرکز تجارت جهانی در نیویورک حضور یابد.

در حادثه 11 سپتامبر سال 2001 چهار هواپیمای تجاری- مسافربری توسط گروه تروریستی القاعده به سرقت رفت و دو هواپیما تعمدا به برج‌های دوقلو مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک برخورد کرد. در اثر آن همه مسافران و افراد زیادی در برج‌های دوقلو کشته شدند. هواپیمای سوم ربوده شده به پنتاگون در ویرجینیا برخورد کرد. هواپیمای چهارم نیز در منطقه‌ای نزدیک شنکسویل در پنسیلوانیا سرنگون شد. شمار قربانیان این حادثه در آن زمان نزدیک به 3 هزار نفر اعلام شد. 2 هزار و 753 نفر در مرکز تجارت جهانی کشته شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار