مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروندگفت:بیش از ۶۳ میلیارد ریال تعمیر و تجهیز درمراکز فرهنگی هنری آبادان و خرمشهر صورت گرفت.

همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد ارونددر گفتگوبا خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛گفت: ۳۴ میلیاردو ۹۳۵ میلیون ریال در بخش تجهیز و ۲۸ میلیارد و ۵۲۲ میلیون ریال در بخش تعمیرات عمرانی طبق قرارداد اولیه خرید تجهیزات، جهت انجام عملیات اجرایی ۲۵ مرکز فرهنگی هنری در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر هزینه شد.

وی افزود:نوسازی، بازسازی و تعمیر هشت کانون پرورش فکری کودکان، سینما مهر آبادان، حوزه هنری، مرکز فرهنگی شهید آوینی، مجتمع‌های فرهگی هنری خلبج فارس ثامن الائمه، اشراق و هشت کتابخانه از جمله مراکز مهمی می‌باشد که در آبادان و خرمشهر انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند تالار فانوس و شهید فهیمده خرمشهر و اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان و خرمشهر را از دیگر مراکز بازسازی و نوسازی شده توسط سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد وگفت:یک استدیو مجهز و مدرن ضبط صدا در آبادان ساخته شده که تجهیزات آن در کل کشور نمونه است.

قنواتی تجهیز، نوسازی و بازسازی مراکز فرهنگی و هنری را گامی در راستای ارائه آثار فاخر در زمینه‌های فرهنگی و هنری در محدوده منطقه آزاد اروند عنوان کرد و افزود: در بررسی انجام شده توسط کارشناسان نیاز‌های مراکز هنری و فرهنگی بررسی شده و بنا به نیاز موضوعات آن‌ها تامین شده است.

وی سرانه فرهنگی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر را مناسب دانست وگفت: هدف سازمان منطقه آزاد اروند ارتقاء شاخص‌های فرهنگی و هنری در منطقه است.

مدیر توسعه فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: با رابزنی انجام شده با وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است معاونت‌های تخصصی وزارتخانه با در نظر گرفتن وظایف و اختیارات حوزه خود در سفر‌های اختصاصی به این منطقه، ظرفیت‌های فرهنگی و هنری را شناسایی و بر این اساس اقدامات لازم در راستای رفع مشکلات فرهنگی هنری و برنامه ریزی‌های فرهنگی در آبادان و خرمشهر انجام می‌شود.

انتهای پیام/ د

تجهیز مراکز هنری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.