حجت الاسلام محمّدی گلپایگانی گفت: باید در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری اخلاق خوش پیامبر (ص) الگو باشد چرا که این نهاد با جوانانی در ارتباط است که به صورت گسترده تحت هجمه ماهواره‌ها هستند.

اخلاق خوش پیامبر (ص) باید در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری الگو باشد/ نهضت امام حسین (ع) تا قیامت جاودانه استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام محمّد محمّدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، در مراسم معارفه نماینده رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها ضمن ابلاغ سلام رهبر انقلاب به حضار و دانشگاهیان گفت: جوان دانشجو، آماده پذیرش نصایح و سخنان مسئولان و نمایندگان نهاد رهبری معظم انقلاب نهاد در دانشگاه است و در این راه بایستی بر اساس قرآن و احادیث اهل بیت عمل شود.

وی در ادامه با اشاره به اخلاق خوش پیامبر اسلام خطاب به مسئولان و نمایندگان نهاد تصریح کرد: شما با یک نسل جوان و پرسشگر در دانشکده روبه‌رو هستید که صدها شبهه و سؤال در ذهن آنهاست و آنها پناهی جز روحانیت معظم و اساتید دلسوز دانشگاه ندارند و باید همانگونه که پیامبر رفتار می کرد با آنها رفتار کنیم، شما باید سنگ صبور دانشجویان باشید.

 حجت الاسلام محمّدی گلپایگانی، با اشاره به فرارسیدن ماه محرم افزود: امام حسین علیه السلام کسی است که نهضتش تا قیام قیامت جاودانه و همیشگی خواهد بود. 

 رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: حوادث و جنگ‌های بزرگی در دنیا اتفاق افتاده است اما همه ما می‌دانیم که این اتفاقات جز در گوشه‌هایی از کتاب‌های تاریخی نامی از آن‌ها نیست و گذشت زمان این مسائل را فراموش می‌کند، اما در مورد واقعه عاشورا که تعداد شهدای آن بیش از ۷۲ نفر نبوده قضیه فرق می‌کند و در واقع تمام آنچه را که در آن روز اتفاق افتاده امروز جلوی چشم ماست. 

وی با بیان اینکه تمام آنچه را که در عاشورا اتفاق افتاده در کتاب دل ما نقش بسته است، چون رهبر این نهضت حسین بن علی علیه السلام و یک شخصیت ممتاز، برجسته و با سلب و ریشه پاک بوده تصریح کرد: هم شخصیت امام حسین علیه السلام غیرقابل انکار است و هم اینکه هدفش مقدس بوده در واقع امام حسین علیه السلام به دنبال گرفتن قدرت نبوده است از این رو برای تحقق این هدف مقدس هر آنچه را که داشت اعم از خودش و فرزندانش را داد خانواده اش نیز به اسارت رفتند. 

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری یک نهاد مقدس است

وی با تاکید بر اینکه ما باید از عاشورا درس بگیریم، تصریح کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری یک نهاد مقدس است از این رو کسانی که در این نهاد مقدس مشغول خدمت هستند باید آن گونه که پیامبر عمل کرده عمل کنند. 

جوانان پناهی جز روحانیت ندارند

آیت الله گلپایگانی با اشاره به اخلاق خوش پیامبر (ص) تصریح کرد: باید در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری اخلاق خوش پیامبر (ص) الگو باشد چرا که این نهاد با جوانانی در ارتباط است که به صورت گسترده تحت هجمه ماهواره‌ها هستند بنابراین آن‌ها هیچ پناهی جز روحانیت ندارند از این رو باید حوصله داشته باشیم و به مانند پیامبر با آن‌ها خوشرو و خوش اخلاق برخورد کنیم. 

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری باید سنگ صبور دانشجویان باشد و درددل و حرف آن‌ها را بشنود، تصریح کرد: راز موفقیت شما در نهاد و انجام وظیفه خطیری که برعهده دارید شنیدن حرف و درددل دانشجویان است. 

وی با بیان اینکه با هزینه نمی‌توان دل‌ها را متوجه خود کرد، تصریح کرد: اگر می‌خواهید دل‌ها را متوجه خود سازید باید با مردم با روی باز برخورد کنید.

وی بر ضرورت تبلیغ تاکید کرد و افزود: یکی از ابزار موفقیت این است که زبان در تبلیغ کند نشود از این رو باید از قدرت تبلیغ استفاده کرد. 

آیت الله محمدی گلپایگانی در پایان خاطر نشان کرد: جوانان آماده شنیدن نصایح شما هستند از این رو باید اساس کار نهاد مبتنی بر احادیث اهل بیت علیهم السلام و قرآن باشد. در هر حال اگر این گونه عمل کنیم آنچه را انجام می‌دهید ذخیره آخرت شما خواهد بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار