عظمتی‌ آمادگی دانشگاه شهید رجایی برای حمایت از طرح‌های برتر جشنواره خوارزمی‌ تا مرحله تجاری‌ سازی را اعلام کرد.

خبرنگار: دولتیاری‌/حمایت دانشگاه شهید رجایی از طرح‌های برگزیده‌ جشنواره جوان خوارزمی‌/ ایجاد کارگروه‌ میان رشته‌ای برای شرکت موضوعات مختلف در جشنوارهبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرحله دفاع حضوری طراحان بیستمین جشنواره جوان خوارزمی‌ در بخش دانش آموزی‌ در دانشگاه شهید رجایی در حال برگزاری است.
 
در این مراسم‌ حمیدرضا‌ عظمتی‌ رئیس دانشگاه شهید رجایی درباره این جشنواره با اشاره به اینکه 4 بخش فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و پزشکی در حال داوری هستند، گفت: کارگروهی‌ برای موضوعات میان رشته‌ای در نظر داریم تا سایر رشته‌های علمی را هم در این جشنواره پوشش دهیم.
 
وی از حمایت دانشگاه شهید رجایی برای طرح‌های برگزیده‌ خبر داد و گفت: آمادگی خود را توسط اساتید و دانشگاه برای حمایت از طرح‌های برتر تا مرحله تجاری‌سازی اعلام می‌کنیم تا چنانچه پژوهشگری‌ مایل به همکاری باشد این موضوع را دنبال کنیم.

رئیس دانشگاه شهید رجایی درباره ملاک‌های در نظر گرفته شده برای جشنواره خوارزمی‌ گفت: مهمترین ملاک در این جشنواره خلاقیت‌، نوآوری و دقت است همچنین باید شرایط به گونه‌ای باشد تا پژوهشگران‌ مسئولیت طرح را بپذیرند.

افزایش بیش از هزار طرح در جشنواره جوان خوارزمی

در ادامه علیرضا‌ اللهیاری‌ دبير‌ بيستمين‌ جشنواره جوان خوار‌زمی و مدير‌ كل‌ امور جشنواره ‌ها و مسابقات علمی و فناو‌ری درباره جزئیات برگزاری این جشنواره با اشاره به اینکه بخش دانش آموزی و فناورانه‌ جشنواره جوان خوارزمی مجزا از هم برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال بیش از 9 هزار طرح در جشنواره شرکت کرده‌اند که از این تعداد بیش از هزار و 200 طرح به مرحله نهایی راه پیدا کردند و از این میان حدود 450 طرح در گروه‌های علمی مختلف بررسی می‌شوند.

وی ادامه داد: امسال نسبت به سال گذشته رشد داشتیم و 1000 طرح‌ به این جشنواره بیش از سال گذشته ارسال شده است البته کیفیت کارها بر کمیت‌ آن اولویت‌ دارد.

اللهیاری‌ با اشاره به اینکه ایجاد موج پژوهشی و تحقیقاتی که در نظام تعلیم و تربیت از طریق این جشنواره ایجاد شده برای ما ارزشمند است گفت: دانش آموزان  حدود 3 تا 5 ماه برای شرکت در جشنواره زمان‌ اختصاص دادند تا کارها به نتیجه برسد.

آذرماه؛  داوری نهایی طرح‌های حاضر در جشنواره جوان خوارزمی

مدير كل امور جشنواره ‌ها و مسابقات علمی و فناوری افزود: مرحله داوری نهایی این طرح آذر ماه اعلام می‌شود و برگزیدگان‌ تسهیلاتی‌ از سوی بنیاد ملی نخبگان‌ و سازمان سنجش دریافت خواهند کرد.

وی افزود: برگزیدگان‌ چنانچه‌ 90 درصد آخرین نمره کنکور در رشته مورد نظر خود را کسب کنند امکان تحصیل در آن رشته را خواهند داشت همچنین از حمایت‌های نقدی بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند می‌شوند و امتیازی کسب می‌کنند که چنانچه‌ روند فعالیت‌های پژوهشی آنها افزایش یابد بتوانند برای عضویت در بنیاد اقدام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار