معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل از فعالیت 14 کارخانه تولید خوراک دام در استان اردبیل خبر داد.

نوبخت اژدری،‌ معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: در حال حاضر 14 کارخانه تولید خوراک دام در استان اردبیل فعال است و مجوز تاسیس 7 کارخانه دیگر نیز با ظرفیت 136 هزار تن صادر شده است.

وی اظهار داشت: کارخانه های تولید خوراک دام دارای سامانه اینترنتی منسجم و ملی هستند و مدیران این کارخانه ها باید در سامانه اطلس عضو شده و بادرج مشخصات کامل و میزان تولید محصولات و تنوع محصولات حضور فعالی در عرصه فروش محصولات تولیدی داشته باشند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید سالانه بیش از 2 میلیون تن علوفه در این استان خبر داد و افزود: نیاز علوفه ای سالانه واحدهای دامداری این استان 2 هزار و 135 تن است ولی امسال بدلیل خشکسالی در استان های همجوار حجم زیادی از علوفه تولیدی استان روانه استان های همجوار شد.

اژدری گفت: کمیته کنترل کمی و کیفی معاونت بهبود تولیدات دامی به صورت منظم محصولات تولیدی کارخانه های تولیدی خوراک دام و طیور را کنترل می کند و با اداره کل دامپزشکی استان همکاری دارد.

به گفته وی، کارخانه های آرد سازی و اتحادیه ها و تشکل ها نیز با انسجام و یکپارچگی در تلاش هستند تا محصولاتی که به واحدهای دامپروری و مرغداری ارائه می کنند از لحاظ کیفی و ارزش غذایی و بهداشتی در سطح قابل قبولی باشد.

انتهای پیام/ح

تولید سالانه 2 میلیون تن علوفه در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.