قدرت جذب مقام معظم رهبری بی نظیر بود/ وحدت حوزه و دانشگاه رمز پیروزی جمهوری اسلامی ایران بود/ روحانیان باید به ارتباط با جوانان اصرار داشته باشندهاشمی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه رمز پیروزی جمهوری اسلامی ایران بود، یکی از بزرگترین اتفاقاتی که در آن زمان رخ داد قبول دانشگاه و جامعه دانشگاهیان از طرف روحانیون بود.
 
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سید حسن قاضی زاده هاشمی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: من معتقدم که وحدت حوزه و دانشگاه رمز پیروزی جمهوری اسلامی ایران بود و اگر این اقدام انجام نمی‌شد انقلاب اسلامی به ثمر نمی‌رسید.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین اتفاقاتی که در آن زمان رخ داد قبول دانشگاه و جامعه دانشگاهیان از طرف روحانیون و تلاش این قشر برای ارتباط بیشتر با جامعه دانشگاهی بود.

مقام معظم رهبری سنبل تلاش وحدت حوزه و دانشگاه

وزیر بهداشت عنوان کرد: افرادی مانند شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی و مفتح بخش عمده‌ای از زندگی خود در مسیر ارتباط بیشتر بین جامعه دانشگاهیان و روحانیون گذاشتند، من که در مشهد از دوران دبستان و دبیرستان مقام معظم رهبری را می‌شناختم ایشان ارتباط قوی و بسیار خوبی با قشر جوان و دانشگاهیانان برقرار می‌کرد و من مقام معظم رهبری را  سنبل این تلاش در جهت وحدت بین حوزه و دانشگاه می‌شناسم.

هاشمی ادامه داد: علی رغم آن که در آن زمان حوزه، جامعه دانشگاهی را بر نمی‌تابید ولی مقام معظم رهبری با ارتباط قوی‌ جمع کثیری از دانشگاهیان را جذب خود کرده بود و همین مسائل باعث پیروزی انقلاب اسلامی شده بود.

وی اضافه کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها می‌تواند حیات انقلاب را استمرار بخشد و به نظرم هرچقدر ارتباط بین حوزه و دانشگاه مستحکم‌تر باشد انقلاب استمرار پیدا می‌کند.

جامعه دانشگاهی باید از روحانیون استفاده بهینه کنند

وزیر بهداشت گفت: امروزه از سوی دشمنان تلاش بسیاری می‌شود که ارتباط بین جوانان با روحانیون و حوزه و دانشگاه سست شود که اگر این مسئله اتفاق بیفتد با عرض معذرت من روحانیون را مقصر می‌دانم، روحانیون باید در ایجاد ارتباط با جوانان اصرار بیشتری بورزند و البته وظیفه دانشگاهیان نیز است که از روحانیون استفاده بهینه کنند اما به طور کلی جایگاه روحانیون بسیار عزیز است.

هاشمی تأکید کرد: در ماده 2 اساسنامه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اینطور آمده است که باید ایجاد فضای معنوی و رشد فضایل اخلاقی در جامعه دانشگاهی توسعه و تعمیق داده شود.

دانشگاه بهتر، ایرانی آباد را به ارمغان می‌آورد

وی ادامه داد: روحانیونی که در دفاتر نهاد رهبری هستند باید با رفتارشان دانشجویان را جذب کنند و ما امروزه با داشتن دانشگاهی بهتر ایرانی آبادتر و مدیران ارزشی تری خواهیم داشت.

وزیر بهداشت اشاره کرد: در دوران قدیم جریانات فکری مختلفی در دانشگاه حاکم بود که گوهرهای درخشان مانند مقام معظم رهبری در بین دانشجویان حضور پیدا کردند و همین مسئله باعث جذب آن‌ها و منور کردن قلوب دانشجویان به قرآن و دین مبین اسلام شده بود.

هاشمی اضافه کرد: هر چه در زمینه وحدت بین حوزه و دانشگاه تلاش بیشتری انجام شود و این سطح توسعه یابد توفیقات کشور افزایش پیدا می‌کند و من از حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان به دلیل تلاش زیادشان تشکر و قدردانی می‌کنم زیرا وی پرچم اسلام و رسول‌الله که پیامبر بخشش و مهربانی است را در کشور حاکم کرده است.

وی ادامه داد: من امیدوارم در این دوره شاهد برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی باشیم تا در فضای باز سیاسی جوانان که سوالات زیاد خود را مطرح کنند.

ماجرای اهدای چک آیت‌الله مهدوی کنی برای راه‌اندازی مرکز خیریه پزشکی 

وزیر بهداشت با اشاره به عمل جراحی مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی ادامه داد: زمانی که مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی برای عمل به من مراجعه کردند یک چک با مبلغ قابل توجهی برای راه‌اندازی یک مرکز خیریه پزشکی به من دادند که من در همان جا به وی گفتم که شاید برخی از کارکنان کادر پزشکی در انجام دستورات دینی سستی کنند که من همین جا از شما حلالیت می‌طلبم، مرحوم در پاسخ به من گفتند که هنر آن  است که جوانان دانشگاهی را جذب کنیم و این که یکسری جوان بسیجی و حزب‌الهی دستورات دینی را انجام می‌دهند، هنر نیست.

هاشمی ادامه داد: قدرت جذب مقام معظم رهبری زمانی که در مشهد درس می‌دادند، بی نظیر بود و افرادی که پای منبر ایشان حاضر بودند این مسئله را  شهادت می‌دهند.

وی گفت: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و روحانیت باید به گونه‌ای عمل کند که دانشگاه علاوه بر محل علم آموزی فضای بازی باشد تا دانشجویان در مورد مسائل سیاسی آزادانه بحث کنند.

وزیر بهداشت یادآوری کرد: روحانیون به عنوان پدر جوانان و جامعه دانشگاهی باید به سوال بی شمار جوانان پاسخ بدهند زیرا فرهنگ ایثار و شهادت و رزمندگان دفاعی حق علیه باطل در همین جامعه دانشگاهی تربیت و تحویل جامعه شد.

هاشمی گفت: من در مدت 6 سال آشنایی با حجت الاسلام و المسلمین محمدیان چیزی جز خوبی و حمایت همه جانبه ندیدم و وی نگاه مثبت به مسائل داشت و همیشه از حق دفاع می‌کرد.

انتهای پیام /

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار