مراحل ساخت تونل 220میلیارد تومانی در تهران + فیلم

تونل آرش-اسفندیار به طول حدود 1.4 کیلومتر که از سمت شرق اتوبان مدرس به سمت بزرگراه آیت‌الله هاشمی کشیده شده است، به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ پروژه تونل و زیرگذر آرش به بلوار اسفندیار و بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به طول حدود 1.4 کیلومتر از پروژه‌های موسسه حرا قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) است و یک معبر با عملکرد چندگانه به شمار می‌رود.

پروژه تونل آرش به بلوار اسفندیار یک تونل دو طبقه محسوب می‌شود و به منظور توسعه و تکمیل شبکه معابر حمل و نقلی در منطقه 3 تهران احداث شده است.

این پروژه با عبور از زیر شریان‌های اصلی بزرگراه مدرس، خیابان آفریقا، خیابان ولیعصر(عج)، بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و خیابان‌های آرش و اسفندیار امکان دسترسی از شرق بزرگراه مدرس به منتهی‌الیه شرقی بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را فراهم می‌کند.   

از ویژگی‌های خاص این پروژه، تعدد مقاطع در 5 تیپ و 1 مقطع تونل 2 طبقه است که برای اولین بار در سطح شهر تهران با روباره 3 متری، ارتفاع 13، عرض 12 متر و به طول 54 متر با عبور از زیر بزرگراه مدرس احداث شده است.

روباره بسیار کم در برخی قسمت‌ها، تعدد و تنوع معارضان سطحی و زیرسطحی، برخورد با دو رشته قنات فعال در محدوده خیابان اسفندیار و احیای مسیر قنات‌های مذکور و هدایت آب به پایین دست، عبور تونل از زیر لوله آب 600 و1200 میلیمتری و گالری ولنجک فعلی در تقاطع خیابان ولیعصر(عج)، این پروژه را به یک پروژه پرخطر و سخت تبدیل کرده بود.

پروژه احداث «تونل ارتباطی خیابان آرش به بلوار اسفندیار و بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی» به عنوان یکی از 4 پروژه برگزیده در بخش پروژه­های فناورانه به رقابت­‌های جهانی پروژه برتر تونل‌سازی سال 2018 راه یافت.

 

 

 

 

بیشتر بخوانید: جذب توریست با زیرزمین! + فیلم

انتهای پیام/

افتتاح تونل 220میلیاردی + فیلم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.