کارشناس بازار سرمایه گفت:با آزادسازی نرخ ارز و حذف دلال‌ها از معاملات بورس،فضای رقابتی بهتری برای فعالیت پالایشگاهی‌ها فراهم می شود.

نفس راحت پالایشگاه‌ها بعد از آزادسازی نرخ ارز در بورس کالا/معاملات واقعی سوددهی را به دنبال داردهمایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه  در گفت و گو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در تشریح دلایل رشد امروز شاخص بورس اظهار کرد: با نگاهی به عملکرد هفته گذشته بازار سرمایه و بورس، ضعفی را لمس می‌کنیم که بیانگر تاثیر ارز رسمی در مبادلات است.
 
وی افزود: عملا این ارز از صحنه مبادلات کنار رفته بود، اما هنور معیار محاسبات فروش کالا‌ها به خصوص پتروشیمی‌ها به شمار می‌آمد.

بیشتر بخوانید: روزی خوش برای معامله گران بورس/شاخص به پله ۱۴۶ هزار و ۹۹۸ واحدی رسید

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تاثیر مثبت آزاد سازی نرخ ارز در پالایشگاه‌ها گفت: حذف انواع دلال‌ها که با روش‌های مختلف مواد را با ارز ۴۲۰۰ خریداری و در بازار با نرخ آزاد به فروش می‌رساندند موجب شد تا پالایشگاهی‌ها نفس راحتی برای معاملات واقعی بکشند.

وی در پایان اضافه کرد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک آزادسازی نرخ فعالان بازار سرمایه و کنار گذاشتن نرخ رسمی فضای رقابتی بهتری را برای رونق سود شرکت‌ها ایجاد کند.

گفتنی است شاخص بورس امروز با رشد ۵ هزار واحدی رکورد قابل توجهی را نسبت به هفته گذشته به ثبت رساند که تعداد زیادی از کارشناسان بازار سرمایه دلیل آن را آزادسازی نرخ ارز در پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها می‌دانند.
 
انتهای پیام/
 

معاملات واقعی در بورس سوددهی را به دنبال دارد

برچسب ها: بورس ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار