همایش طلایه داران ویژه ماه محرم در حوزه هنری استان لرستان برگزار شد.

همایش طلایه داران با حضور نماینده، ولی فقیه و جمعی از مبلغان اسلامی  در حوزه هنری استان لرستان برگزار شد.

حجت الاسلام سعید مهدوی، مدیر کل تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  گفت: با اشاره به اینکه در ایام محرم روحانیون مستقر و اعزامی به مناطق مختلف باید بستر سازی مناسب برای ارتقای فیوضات معنوی و حماسی را فراهم کنند گفت: باید روح حماسه در مراسمات ما موج بزند، باید این شوری که در قیام امام حسینی است و آن شعور و حماسه خیزی  قیام عاشورا در جوانان ما تداعی یابد تا روحیه مقاومت را در خود پرورش دهند.

وی با بیان اینکه ساماندهی برنامه با رعایت نظم و انضباط، از حیث مکان وز مان باید در دستور کار هیئت‌ها باشد و روحانیون در این رابطه نظارت لازم را داشته باشند، بیان کرد: ما به دنبال این هستیم که هر مسجد یک هیئت ثبت شده داشته باشد، در برخی شهرستان‌ها این امر محقق شده است.

برگزاری همایش طلایه داران در لرستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان یادآور شد: البته این امر به این معنی نیست که هیئت در داخل مسجد عزاداری کند، مرکز آن‌ها مسجد است، اما خیمه می‌زنند؛ منظور این است که پاتوق هیئت ما مسجد باشد؛  مسجد را با حضور هیئت‌ها و کانون‌ها و انجمن‌ها فعال کنیم.

وی با بیان اینکه برای پرهیز ار اقدامات موهن و خرافی و لزوم تعظیم شعائر اسلامی، باید تکیه کنیم بر اسناد و روایات و قرآن تصریح کرد: سعی کنیم تاریخ عاشورا را با بیان‌ها و روایت‌های مختلف، متقن و استدلالی بیان کنیم.

برگزاری همایش طلایه داران در لرستان

حجت الاسلام میرعمادی، نماینده، ولی فقیه  لرستان هم در این مراسم گفت: مبلغان اسلامی وظیفه مهمی بر عهدشان است، شما همانند پیامبران وظیفه هدایت و راهنمایی مردم را بر عهده دارید و مسئولیت بزرگی است.

نماینده، ولی فقیه  لرستان گفت: با توجه به این که در آستانه ماه محرم هستید شما مبلغان و روحانیون باید قبل از سخنرانی اطلاعات کافی در مورد موضوع سخنرانی داشته باشید و با اطلاعات مناسبی بر منبر بروید.

برگزاری همایش طلایه داران در لرستان

وی در ادامه بیان کرد: دشمنان سعی دارند عزاداری مسلمانان در دهه محرم را کم رنگ کنند، ولی دشمنان اسلام این خیال خام را به گور خواهند برد.

انتهای پیام/د

برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ اسلامی در استان  لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.