سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد سرویس‌های جاسوسی اوکراین عناصر داعش را به خدمت گرفته‌اند تا حملات تروریستی در روسیه طراحی و اجرا کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد آژانس‌های اطلاعاتی اوکراین به طور فعال در حال کمک رسانی به گروه تروریستی داعش بوده اند تا در خاک روسیه دست به حملات تروریستی بزند و رهبران دنباس را هدف ترور قرار دهد.

سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد: «بر اساس اطلاعات رسیده از جانب یک فرد دستگیر شده در اوکراین (یک عنصر داعشی که به اتهام دست داشتن در قتل یکی از رهبران جمهوری خلق دونتسک بازداشت شده است)، آژانس‌های اطلاعاتی اوکراین با حصول اطمینان از امنیت عناصر داعش، ارائه کمک‌های مالی و تسلیحات و مواد منجره به منظور انجام حملات تروریستی در روسیه، به طور فعالانه در حال کمک رسانی به این گروه تروریستی بوده اند.»

این نهاد در بیانیه خود افزود: «آژانس‌های اطلاعاتی اوکراین همچنین به منظور قتل رهبران گروه‌های شبه نظامی در دونتسک، اقدام به جذب نیرو برای داعش کرده اند.»

در این بیانیه همچنین آمده فرد دستگیر شده از اتباع روسیه بوده است. او در تاریخ 9 سپتامبر در منطقه غربی اسمولنسک دستگیر شده است. گفته می‌شود او که عضو گروه تروریستی داعش بوده است، به دستور سرویس اطلاعاتی اوکراین دستور قتل یکی از رهبران جمهوری خلق دونتسک را داشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار