معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه به برخی ممنوعیت های مراسم عزاداری دهه اول ماه محرم اشاره کرد و گفت: زنجیرزنی بانوان در دسته جات و هیات های مذهبی در ملاء عام و گل مالی کردن خودروها از جمله این ممنوعیت هاست.

محمدرضا آمویی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم گفت : ممنوعیت زنجیرزنی بانوان به دلیل حفظ شئونات اسلامی و ممنوعیت گل مالی کردن خودروها به دلیل این است که داخل آن باید کاملا معلوم باشد.

وی نصب تمثال ائمه اطهار (ع) و شعار نویسی پشت شیشه خودروها را نیز جزو ممنوعیت های مراسم عزاداری اعلام کرد و گفت: از شهروندان درخواست داریم که از نوشتن شعارهای سخیف بر روی خودروهای خود اجتناب کنند.

سرهنگ آمویی همچنین از هیات های عزاداری خواست تا از نصب هرگونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی در تردد می شود، خودداری کنند.

معاون اجتماعی پلیس کرمانشاه در ادامه به دسته جات عزاداری توصیه کرد در ساعات پایانی شب صدای بلندگوی خود را در کوچه و خیابان به خاطر رعایت حال بیماران و افراد مسن به گونه ای تنظیم کنند که مزاحمتی برای آن ها ایجاد نکند.

وی گفت: دسته های عزاداری بهتر است در ابتدا و انتهای هیات از چراغ های روشنایی استفاده کنند و در حد امکان مسیر تردد خودروها را خالی بگذارند تا باعث ایجاد ترافیک های طولانی نشود.

سرهنگ آمویی ادامه داد: خوب است که دسته جات عزاداری و مداحان در راستای صیانت از حقیقت نهضت عظیم کربلا از انجام اعمال خرافی و دور از شان اسلام نظیر قمه زنی و سرودن اشعار خلاف واقع خودداری کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: در شب هایی که مراسم عزاداری امام حسین (ع) برپا می شود همکاران ما در پلیس راهور حضور گسترده ای خواهند داشت و انتظار می رود شهروندان همکاری لازم را داشته باشند.

 

 

انتهای پیام/د

ممنوعیت زنجیرزنی بانوان به دلیل حفظ شئونات اسلامی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.