رئیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتظامی کردستان گفت: در سال جاری ۱۹ فقره قاچاق شامل مشروبات الکلی، سیگار، تجهیزات ماهواره و وسایل آرایشی- بهداشتی درمرز‌های استان کشف شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،افشین شاه حسینی رئیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتظامی کردستان امروز دوشنبه در پنجمین جلسه اصلی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان، گفت: در سال جاری ۱۹ فقره کشف قاچاق فرای مرز‌های استان داشته‌ایم که عمدتا مشروبات الکلی، سیگار، تجهیزات ماهواره و وسایل آرایشی- بهداشتی بوده‌اند.

وی افزود: با توجه به نوسانات ارزی اخیر در بحث کشف کالای قاچاق با کاهش روبرو شده‌ایم که این وضعیت در ورود کالا هم اثر گذاشته است.

رئیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتظامی کردستان عنوان کرد: در پنج ماهه نخست سالجاری در کشف مشروبات الکلی ۲۶ درصد کاهش داشته‌ایم.

وی اعلام کرد: در این مدت همچنین در خصوص کشفیات فرآورده‌های نفتی ۸ درصد، برنج ۲۷۹ درصد، چای ۲۵۴ درصد، لوازم یدکی ۳۳۵ درصد، دارو ۳۷ درصد و احشام یک درصد افزایش داشته‌ایم.

شاه حسینی با اعلام اینکه در سالجاری بر کشف پرونده‌های بیش از ۵ میلیارد ریال، یک میلیارد ریال و انهدام باند تمرکز شده است، گفت: در کشف پرونده‌های بالای یک میلیارد ریال در پنج ماهه نخست سال ۷۶ درصد، پرونده‌های بالای ۵ میلیارد ریال ۱۲۸ درصد و انهدام باند قاچاق ۶ درصد افزایش داشته‌ایم.

وی با اشاره به شایعه خرید و فروش چک پول‌های ۵۰ هزار تومانی به قیمت‌های بالاتر، اعلام کرد: تا کنون موردی از خرید و فروش چک پول در استان مشاهده و کشف نشده است.

رئیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتظامی کردستان خواستار افزایش حق الکشف نیروی انتظامی به منظور جبران زحمت و ایجاد انگیزه در ماموران انتظامی شد.

انتهای پیام/م

افزایش ۶ درصدی انهدام باند قاچاق در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.