رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال درباره شرایط تیم ملی فوتبال کشورمان و فستیوال فوتبال پایه توضیحاتی داد‌.

میرشاد ماجدی، رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره برگزاری فستیوال فوتبال پایه و اثرگذاری آن در سطح کشور بیان کرد: در طرح درسی که برای مربیان فوتبال پایه داریم، به آنها آموزش می دهیم که این مسابقات برای رقابت است اما نتیجه مهم نیست و در این مسابقات بحث تشویق وجود دارد که سبب می شود کودکان و نونهالان به سمت فوتبال سوق یابند. به مسئولان برگزاری این فستیوال تبریک می گویم و نکته مهم آن است که مربیان زیر ۱۳ و ۱۴ سال در اینجا حضور دارند تا بازیکنان منتخب را گلچین کنند.

او افزود: شک نکنید ۲۵ درصد تیم ملی زیر ۱۳-۱۴ سال، از همین بازیکنان هستند و باید یادمان باشد، وقتی امکانات و منابع مالی نداریم، منابع انسانی زیاد است و باید استفاده کنیم. اگر می توانستیم ۲-۳ تیم ملی زیر ۱۳-۱۴ سال داشته باشیم، در آینده ای نزدیک دیگر تیم های آسیا حرفی برای گفتن نداشتند.

ماجدی در خصوص وضعیت تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران خاطرنشان کرد: انسان به امید زنده است و هیچ گاه نباید امیدمان را از دست دهیم و باید با تمام توان کار کنیم تا شرایط فراهم شود. بازیکنان ایرانی با همین امکانات در جام جهانی مقابل اسپانیا، پرتغال و مراکش به این خوبی بازی کردند و به طور قطع شکست یک بر صفر در بازی با اسپانیا، از ارزش های تیم ما کم نمی کند. اگر همیشه نقاط ضعف را مشاهده کنیم، هیچ گاه پیشرفت نخواهیم کرد و باید از حداقل ها، حداکثرها را بسازیم.

پیشکسوت فوتبال کشورمان ادامه داد: باید برنامه ریزی کنیم تا شرایط بهتر شود، چون شرایط کشور ما این طور است و نکته مهمی که باید به آن توجه کرد، این است که فوتبال هر کشور، به فرهنگ و اقتصاد آن کشور وابسته است و نباید بگوییم چرا آلمان و ... این کیفیت را دارند.

رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال در پایان گفت: در خصوص سردار آزمون باید بگویم که انتخاب بازیکن، نظر اصلی سرمربی تیم است و هرکسی می خواهد باشد. سپس به انتخاب خود بازیکن بستگی دارد. آزمون دیگر جوان نیست و پخته شده و لژیونر است. او تصمیمش را گرفته و باید یاد بگیریم به انتخاب دیگران احترام بذاریم. در حال حاضر باید آماده رقابت های قهرمانی آسیا باشیم و باید با حریفانی مانند چین، ازبکستان و ... بازی کنیم.


بیشتر بخوانید:

ماجدی:تنها مشکل تیم امید نبود زمان کافی بود

دستور فتحی برای پرداخت مطالبات میرشاد ماجدی

ماجدی: نمره خوبی برابر اسپانیا گرفتیم


انتهای پیام/

اظهارات ماجدی در خصوص شرایط تیم ملی فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار