زرافشان با تاکید به اهمیت کیفیت بخشی و تحول در نظام آموزشی بر ضرورت نقش معلم در دستیابی به این مهم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی زرافشان معاون آموزش متوسطه در جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری که صبح امروز در اردوگاه باهنر برگزار شد، با اشاره به تقارن ماه محرم با شروع سال تحصیلی اظهار کرد: آب و ادب دو محور اصلی در واقعه کربلا ست.

وی با اشاره به موضوع کیفیت بخشی در نظام آموزشی ادامه داد: در سند تحول بنیادین و راهکار ۵ تکلیفی برای معلمان در نظر گرفته شده است تا به کیفیت بخشی بپردازند.


معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: برای دستیابی به کیفیت، مدرسه باید متحول شود و برای این تحول در مدرسه معلمان نیازمند تغییر هستند به همین جهت هم در راهکار عملیاتی پنج، ۲ راهکار مورد توجه قرار گرفته است.

کیفیت بدون منابع انسانی  محقق نمی‌شود

زرافشان با بیان اینکه تحقق کیفیت بدون منابع انسانی محقق نمی شود لذا معلمان نقش جدی در تحولات دارند، تصریح کرد: معلم درصدد جریانی است که کلاس درس را به سازمان و کلاسی با کیفیت تبدیل کند و این مهم مگر با ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز به روز بر شایستگی حرفه‌ای معلمان افزوده می شود، گفت: در راهکار ۱۱ سند تحول به سازوکار ارتقای توانمندی معلمان برای مشارکت موثر آنان در برنامه درسی اشاره شده است.

معاون آموزش متوسطه تصریح کرد: برنامه ویژه مدرسه در برخی مدارس متوسطه اول و دوره دوم ابتدایی اجرایی می‌شود همچنین سازوکارهایی که به تقویت هویت حرفه‌ای می انجامد، مورد توجه است.
 
زرافشان بیان کرد: توسعه زمینه پژوهشگری و اقدام پژوهشی که در مجموعه برنامه‌های معاونت مورد توجه است همچنین افزایش توانمندی‌های حرفه ای به شکل فردی و بومی اتفاقی است که در این جشنواره افتاده است و برای دومین سال روی ارتقای شایستگی‌ها به طور گروهی کار می کنیم و معلمان به تبادل تجربیات به طور مشارکتی می پردازند و آموزش و پرورش بعد از تدوین روش آموزش باید به مرحله اشاعه برسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۷
دوست عزیز معلمی که برای تامین ضروریات زندگی خود باید چند جا کار کند چگونه می تونه به کیفیت بخشی ومطالعه وتحقیق بپردازد چرا جک می گین من صدها معلم رو حاضرم بهتون نشون بدم که بنایی کار گری رانندگی دلالی میوه فروشی دست فروشی و....در مناطق مرزی حتی قاچاق کالا وبعضا مواد مخدر اینا همه از جبر ونداریه دوست وبرادر عزیز شما کجای کاری چرا چشماتونو بستین رو این مشکلات معلمی که حقوقش کفاف مخارج نصف ماهو نمی ده چه انتظاری میشه ازاو داشت معلما اگر پدرومادراشون کمک نکنند حتی نمی تونند یه خونه بخرند چرا یه تحقیق در ایت زمینه انجام نمی دین تا مشخص بشه چه خبره .......
آخرین اخبار