فاکس نیوز نوشت اقدام وزارت دفاع آمریکا در اعزام نیرو به پایگاه التنف در سوریه، "پیامی قاطع" به روسیه شمرده می‌شود مبنی بر اینکه مسکو باید از استقرار نیرو نزدیک این پایگاه خودداری کند.

فاکس نیوز: اعزام تفنگداران دریایی آمریکایی به سوریه، پیامی قاطع به روسیه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دو مقام آگاه وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند پنتاگون بیش از ۱۰۰ تفنگدار دریایی خود را با هواپیما به جنوب شرقی سوریه اعزام کرده و آنها قرار است در یک رزمایش نظامی با گلوله‌های جنگی شرکت کنند. 

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، منابع آگاه افزودند این اقدام وزارت دفاع آمریکا "پیامی قاطع" به روسیه شمرده می‌شود مبنی بر اینکه این کشور باید از اعزام نیرو‌های خود به منطقه ممنوعه نزدیک قرارگاه نظامی التنف خودداری کند.

این اقدام وزارت دفاع آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که مقامات عالی ایران، روسیه و ترکیه روز جمعه در تهران دیدار کردند تا در خصوص گام‌های بعدی خود در جریان جنگ‌های داخلی سوریه تصمیم گیری کنند.

بر اساس این گزارش ها، تفنگداران دریایی با استفاده از بالگرد‌های تهاجمی به پایگاه نظامی التنف در استان حمص سوریه اعزام شدند. این منطقه در مرز عراق قرار دارد. این رزمایش‌ها شامل حملات هوایی تحت حمایت آتش توپخانه است.

«ویلیام اربن»، سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در این باره مدعی شد: "نیرو‌های ما توانایی خود را برای اعزام سریع، حمله به اهداف تعیین شده با استفاده از اقدام منسجم نیرو‌های هوایی و زمینی، و همچنین خروج سریع نیرو‌ها از منطقه خطر، به نمایش می‌گذارند. "

سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا همچنین تاکید کرد آمریکا "به دنبال جنگیدن با روس ها، دولت سوریه یا هر گروهی که ممکن است از سوریه حمایت به عمل بیاورد، نیست. "

این رزمایش پس از آن آغاز شد که ارتش آمریکا ادعا کرد مسکو، دو مورد هشدار در این خصوص صادر کرده است که تصمیم دارد عملیاتی را علیه معارضان مسلح در منطقه انجام دهد. این در حالی است که روسیه می‌گوید آمریکا از پایگاه التنف برای یافتن جایگاهی در سوریه استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
این یعنی دیکتاتوری مطلقه.
رژیم سفاک و جلاد امریکا از هزاران کیلومتر دورتر به زور وارد خاک سوریه شده و نه تنها گورشون رو گم نمی کنن بلکه طلبکار هم هستن.
Germany
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
ملت عراق و سوریه اگر عرق ملی و عربی و دینی دارند اعلام همبستگی کنند و با تمام توان به نیروهای آمریکایی و اروپایی و معاند حمله ور بشن حیف که چنین اراده ای در ملت عرب برای دفاع از شرف و ناموس و اتحاد و یک دلی نیست جز تفرقه و خیانت بزرگان و سیاسیون . ای کاش جوانان غیور عرب به این همه تفرقه بین امت اسلام که از ابتدای ظهور اسلام که باعث شهادت اهل بیت شده پایان بدهند وشر دشمنان اسلام را از سر کشورهای عربی کم و خائنین کشورشان را به سزای اعمالشان برسانند و شیعه وسنی و عرب و عجم نکنند که از اول همین باعث خیانت به اسلام شده و خون وخونریزی که جز دشمن شاد کنی و روسیاهی در پیشگاه خدا چیزی عاید امت اسلامی نکرده
Iran (Islamic Republic of)
شاهی
۰۱:۲۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
امنییت حداقل چیزیه که باید داشته باشیم درود بر سپاه پاسدارن
Iran (Islamic Republic of)
شاهی
۰۱:۲۲ ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
امنییت حداقل چیزیه که باید داشته باشیم درود بر سپاه پاسدارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
سلام.به نمایندگی ازملت ایران میخواهم به دولتمردان عزیز بگم هرچه سریعتر پروسه ساخت موشکهای قاره پیمابارادردستورخودقراردهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
مرگ بر اسراییل وامریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
بمب اتمی وهیدروژنی وموشکهای قاره پیمای رادارگریزبه تعداد زیادازشام شب برای ایرانبان ضروریتراست آمریکا به راحتی به سوریه حمله میکند بخشی ازخاک آنرابه زوراشغال میکندوباوقاحت ادعای حق وآقایی میکند مقابله بااین جانور شیطانی ملعون وخبیث جزبه زوروتسلیح به سلاحهای کشتارجمعی مقدورنیست ودیپلماسی مذاکره ومنطق گفتگودرمقابل آمریکا فقطوفقط حماقت ومنجربه نابودیست فقط زبان گولوله رامیفهمدوبس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
دقیقا
آخرین اخبار