۲۶۰ حافظ کل قرآن کریم، فردا با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در استهبان تجلیل می‌شوند.

تجلیل از ۲۶۰ حافظ کل قرآن کریم در استهبانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در نشست خبری جشنواره ملی جبرائیل امین، با اشاره به فعالیت موسسه بیت‌الاحزان، گفت: مؤسسه بیت‌الاحزان از سال ۷۵ فعالیت خود را از دهستان خیر روستای ماه فرخان استهبان آغاز کرد و شعب این مؤسسه از سال ۸۶ به نقاط مختلف کشور گسترش پیدا کرد.

وی افزود: این مؤسسه هم‌اکنون دارای ۱۸۰ شعبه و ۱۲ مرکز شبانه‌روزی حفظ تخصصی قرآن در نقاط مختلف کشور است.

حجت الاسلام شاهسونی از فعالیت حدود ۱۹۲ مرکز روزانه و شبانه‌روزی این مؤسسه خبر داد و گفت: ۱۰۰ مهد قرآن نیز در دل این شعب روزانه بیت‌الاحزان فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: سالانه ۳۰ هزار قرآ‌ن آموز در بیت‌الاحزان آموزش می‌بینند.

مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) اظهار کرد: بزرگترین مراسم تجلیل از حافظان قرآن با عنوان "جبرئیل امین" با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی فردا دوشنبه ۱۹ شهریورماه در استهبان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام شاهسونی بیان کرد: ۲۶۰ حافظ کل قرآن که امسال فارغ‌التحفیظ شدند که تعداد حافظان کل قرآن تربیت شده توسط این مؤسسه به یک هزار و ۹۱۰ نفر رسیده است و تاکنون ۶۰ هزار حافظ اجزای مختلف قرآن توسط این مؤسسه تربیت شده‌اند.

مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) اظهار کرد: امسال رکورد بیشترین تعداد حافظان کل قرآن کریم را طی ۱۶ دوره برگزاری این جشنواره را ثبت کردیم و طی سال‌های گذشته این رقم ۲۴۰ نفر بود، اما امسال ۲۶۰ نفر هستند که از این تعداد ۱۱۰ حفاظ آقا و ۱۵۰ نفر را حفاظ بانو تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار از فارس است، گفت: استان‌های خوزستان، خراسان رضوی و قم در رده‌های بعدی قرار دارند و در شهرستان‌های فارس هم استهبان بیشترین آمار حافظ را دارد.

شاهسونی گفت: امسال نیز ۳۶ نفر از کشور عراق در مراکز شبانه‌روزی حفظ تخصصی یکساله قرآن کریم مشغول به حفظ قرآن کریم هستند و در سال آینده فارغ‌التحفیظ خواهند شد.

مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) اظهار کرد: بیشترین آمار حافظان تربیت شده از استان فارس و استان‌های دیگر نظیر خوزستان، خراسان رضوی و قم در رده‌های بعدی قرار دارند و در میان شهرستان‌های فارس نیز شهرستان استهبان نیز بیشترین حافظان قرآن را تربیت کرده است.

شاهسونی با بیان اینکه مراسم فردا با حضور لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد، گفت: همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار فارس و جمعی از مسئولان ارشد استانی میهمانان ویژه این مراسم خواهند بود و در آن علاوه بر سخنرانی این افراد، برنامه‌های مختلف اجرای حافظان قرآن اجرا خواهد شد.

وی به اجرای موفق طرح ملی «رحله» توسط این مؤسسه نیز اشاره کرد و گفت: امسال ۲ هزار نفر در این طرح شرکت کردند و امسال این طرح برای نخستین بار در حرم امامین عسکریین در تابستان امسال اجرا شد که تا پایان شهریورماه پایان می‌یابد.
انتهای پیام/ر

تجلیل از ۲۶۰ حافظ کل قرآن کشور

برچسب ها: قرآن ، رئیس مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار