رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبادان گفت:فعالیت فرهنگی و مذهبی 360 مبلغ دینی به مناسبت ماه محرم و صفر در این شهرستان آغاز شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛ حجت الاسلام سید فخرالدین رضوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبادان گفت:۵۰ مبلغ از قم، ۲۵۰ مبلغ مرد از شهرستان به همراه ۶۰ بانوی مبلغه در هیات‌های مذهبی به تبلیغ معارف و ذکر مصیبت و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ایام محرم و صفر بخصوص دهه اول محرم می‌پردازند.

وی اقامه نماز جماعت، سخنرانی در آیین‌های عزاداری اباعبدالله (ع) و اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی را از عمده فعالیت‌های این مبلغان در محرم و صفر عنوان کرد و افزود: برگزاری مراسم سخنرانی و تبیین اهداف قیام اباعبدالله الحسین (ع)، پاسخ به شبهات و سوالات جوانان و نوجوانان، بیان شاخصه‌های ولایت و ولایتمداری و ترویج فریضه امربه معروف و نهی از منکر از دیگر برنامه‌های روحانیون و مبلغان اعزامی به مساجد در این ایام است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبادان از برپایی ۳۵۰ ایستگاه صلواتی در مناطق مختلف شهر آبادان اشاره کرد و گفت:با هماهنگی شهرداری آبادان ۳۶۰ تکیه حسینی در حاشیه خیابان‌ها برپا می‌شود ضمن اینکه این تکایا به گونه‌ای مکان یابی شده اند که هیچگونه مزاحمتی در عبور و مرور شهروندان ایجاد نمی‌کنند.

وی ایام محرم و صفر را فرصتی مناسب برای انتقال ارزش ها، فرهنگ و تبیین اهداف عاشورا به نسل جوان دانست وادامه داد: سخنرانی و مداحی ظرفیت مناسبی در راستای تبیین اهداف قیام امام حسین (ع) است.

در آستانه ماه محرم نقاط مختلف شهر آبادان سیاهپوش شده و تکایای عزاداری در مناطق این شهر برپا شده است.

انتهای پیام / د

آغاز فعالیت فرهنگی و مذهبی مبلغان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.