مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بندر خرمشهر برای انتقال زائران عتبات عالیات به وسیله کشتی و خط دریایی خرمشهر - بصره آمادگی کامل دارد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛ محمد محسنی مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت:   بندر خرمشهر آمادگی انتقال زائران خارجی بخصوص کشورهای هند، پاکستان، افغانستان از طریق دریا به کشور عراق را دارد.

وی افزود: هماهنگی لازم با مسئولان بندر بصره عراق و شرکت کشتیرانی بخش خصوصی برای فعال سازی کریدور مسافری و گردشگری دریایی ایران و عراق از طریق ۲ بندر خرمشهر و بصره انجام شده است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر و سازمان منطقه آزاد اروند برای راه اندازی خط مسافری و گردشگری خرمشهر- بصره، تمهیدات لازم را اندیشیده و منتظر ورود عملیاتی بخش خصوصی هستند.

محسنی گفت: سالیانه شمار زیادی از زائر خارجی از کشور‌های مسلمان در ایام محرم و صفر، از طریق مرز شلمچه عازم عتبات عالیات می‌شوند که مشکلات عدیده‌ای در تردد زمینی دارند.

وی افزود: امید است با بازگشایی مجدد و اقتصادی کردن مسیر مسافری دریایی ایران و عراق فصل جدیدی در تعاملات مشترک ۲ کشور و خدمات رسانی به زائران فراهم شود.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در ادامه گفت: پایانه بین المللی مسافری دریایی خلیج فارس خرمشهر با وسعت ۶ هزار متر مربع، مجهز به امکانات پیشرفته و ظرفیت خدمات رسانی به یکهزار و ۲۰۰ مسافر در روز، آمادگی پذیرایی از زائران عتبات عالیات و گردشگران دریایی را داراست و هم اکنون خط مسافری دریایی خرمشهر به کویت در این پایانه فعال است.

محسنی ادامه داد: در حال حاضر کشتی مسافری 'نگین' از نوع کاتاماران با ظرفیت ۲۳۵ مسافر در روز‌های یکشنبه و چهارشنبه از کویت به بندر خرمشهر و در روز‌های دوشنبه و پنجشنبه از بندر خرمشهر به کویت مسافران را جابجا می‌کند.

نخستین اسکله خرمشهر در سال ۱۳۰۸ خورشیدی و در جریان پهلوگرفتن یک فروند اقیانوس‌پیما به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ د

انتقال زائران عتبات ازمسیر دریا

برچسب ها: عراق ، عتبات عالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.