رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان گفت: 95 درصد از کیف‌های موجود در بازار همدان تولید داخلی است.

بیش از 90 درصد از کیف های موجود در بازار تولید داخلی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  احمد گازرانی، رئیس اتحادیه کیف و کفشهمدان گفت:  قیمت کیف و کفش برای دانش‌آموزان نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری نداشته است و بخاطر کاهش نقدینگی مردم، تولیدکنندگان و فروشندگان سود خود را به حداقل رسانده‌اند.

وی با بیان‌اینکه فرهنگ استفاده از کالای تولید داخلی در میان مردم شکل گرفته است، گفت: این روزها مردم به دنبال کیف و کفش ایرانی هستند و این امر انگیزه‌ای برای تولید بیشتر تولیدکنندگان شده است.

رئیس اتحادیه کیف و کفش فروشان همدان تصریح کرد: اگرچه قیمت کیف و کفش نسبت به سال گذشته افزایش چندانی نداشته است اما با این حال بسیاری از خانواده‌ها توان خرید این کالاها را برای فرزندان خود ندارند و ترجیح می‌دهند کیف و کفش سال‌های گذشته دانش‌آموزان را تعمیر کرده و از آن‌ها استفاده کنند.

گازرانی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان هم وضعیت اقتصادی مردم را درک می‌کنند، ابراز کرد: آن‌ها سود دریافتی خود را کاهش دادند و بیشتر تولیدکنندگان و فروشندگان سود زیر 20 درصد را از مشتریان دریافت می‌کنند.

وی با بیان‌اینکه با توجه به نوع و کیفیت کیف و کفش، قیمت آن هم متفاوت است، گفت: در حال حاضر قیمت یک جفت کفش و کیف با کیفیت متوسط برای دانش‌آموزان حول و حوش 100 هزار تومان درمی‌آید.

رئیس اتحادیه کیف و کفش فروشان همدان با بیا‌ن‌اینکه بخشی از واحدهای تولیدی به علت عدم نقدینگی کافی به تعطیلی کشیده شده است ، ابراز کرد: تولیدکنندگان برای تهیه مواد اولیه نیاز به دریافت تسهیلات دارند.

گازرانی ادامه داد: با توجه به اینکه همه خرید و فروش‌ها نقدی شده و دیگر هیچ جنسی به شکل چکی فروخته نمیشود، بنابراین تولیدکنندگان نقدینگی کافی برای خرید و تهیه مواد اولیه تولید کالا را ندارند.

 

انتهای پیام/ج

                    

90 درصد از کیف های موجود در بازار تولید داخلی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.