مدیر برنامه ریزی و کنترل شرکت پتروشیمی هنگام گفت: این طرح پتروشیمی که اکنون ۶۰ درصد پیشرفت دارد، سال آینده در عسلویه به بهره‌برداری می‌رسد.

پتروشیمی هنگام سال آینده بهره برداری می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امیرحسین نویم با بیان اینکه ۲۷ درصد اوره و آمونیاک سالانه مورد نیاز کشور در پتروشیمی هنگام تولید خواهد شد، افزود: ساخت این پتروشیمی با ظرفیت تولید سالانه ۷۲۶ هزارتن آمونیاک و یک میلیون و ۱۵۵ هزار تن اوره، سال ۹۴ آغاز شده و سال ۹۸ به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: این طرح پتروشیمی زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس به شمار می‌رود و با اعتبار ۵۳۰ میلیون یورو در فاز ۲ طرح‌های پتروشیمی عسلویه در دست ساخت است.

مدیر برنامه ریزی و کنترل شرکت پتروشیمی هنگام بیان کرد: با راه اندازی این پتروشیمی سالانه پنج درصد به ظرفیت تولید اوره و ۱۲ درصد به ظرفیت تولید آمونیاک کشور افزوده می‌شود.

نویم با بیان اینکه محصولات این شرکت، ۲۷۰ میلیون یورو برای کشور ارزآوری دارد، تصریح کرد: همه مراحل طراحی و مهندسی اصولی و تفصیلی، و ۶۰ درصد تجهیزات به کار گرفته در این پتروشیمی به دست نیروی داخلی صورت گرفته است.

وی با اشاره به رعایت استاندارد‌های زیست محیطی در پتروشیمی هنگام، افزود: تلاش می‌کنیم با رعایت استانداردها، از انتشار گاز گلخانه‌ای دی اکسید کربن به جو و افزایش تولید آمونیاک از طریق بازیابی هیدروژن ارسالی به فلر جلوگیری کنیم، که در نوع خود کم نظیر است.

مدیر برنامه ریزی و کنترل شرکت پتروشیمی هنگام گفت: اولویت ما تأمین کود مورد نیاز بخش کشاورزان است و بقیه محصول با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب این پتروشیمی و داشتن اسکله اختصاصی به کشور‌های آسیایی صادر خواهد شد.

نویم عنوان کرد: اکنون ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این مجتمع مشغول به کارند که ۷۰ درصدشان را نیرو‌های بومی تشکیل می‌دهد.

وی بیان کرد: پس از بهره برداری، زمینه اشتغال بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نفر دیگر هم به صورت مستقیم فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ک

پتروشیمی هنگام عسلویه 60 درصدپیشرفت دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.