رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: با توجه به اقلیم خشک و استمرار خشکسالی در این استان اجرای طرح ۷۵۰ هکتاری گلخانه هیدروپونیک می‌تواند به اشتغال پایدار منطقه کمک کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس سعیدی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: این طرح از ۲ سال قبل مجوز احداث گرفته، بنا به مشکلات بانکی هنوز نتوانسته با تامین اعتبار لازم به کمک کشاورزان استان که خشکسالی‌های متوالی معیشت آنان را با خطر نابودی مواجه کرده، بیاید.

سعیدی از این طرح که به صرفه جویی آب کشاورزی و افزایش تولید کیفی و چند برابری محصول می‌انجامد به عنوان اقدامی عالی و ارزشمند یاد کرد و گفت:ضرورت سرعت بخشی به روند اجرای آن بمنظورحمایت از کشاورزان و صیانت از کشاورزی استان کرمان احساس می‌شود.

وی به نحوه اجرای این طرح گلخانه‌ای پرداخت و گفت: طرح یاد شده در قالب قطعات ۲ هکتاری و با مشارکت مستقیم کشاورزان و تسهیلات شرکت مجری طرح اجرا میشود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: هزینه احداث و راه اندازی هر کدام از این گلخانه‌ها ۲ الی سه میلیاردی است و از توان کشاورزان منطقه خارج است و می‌طلبد که حوزه‌های مختلف از جمله بانک‌ها و صندوق توسعه ملی و هر سازمان و نهادی که می‌تواند در جهت سرعت بخشیدن به روند اجرای طرح مذکوربه عنوان نمونه عینی اقتصاد مقاومتی و تکیه برداشته‌های بومی، حمایت و مشارکت لازم را داشته باشند پای کار بیایند و شرایط اجرای طرح را فراهم سازند.

وی بیان داشت: در حال حاضر تقاضا برای مشارکت در این پروژه از سوی مردم زیاد است و این پروژه کاملا کار کارشناسی است و نمونه همین طرح که راندمان مصرف آب در آن حدود ۷۰۰ درصد آب نسبت به سیستم غرقابی است، هم اکنون توسط آستان قدس رضوی در خراسان رضوی در حال انجام است.

با توجه به کم آبی در استان کرمان و لزوم کاهش مصرف آب و بهره وری آب در جهت اقتصاد مقاومتی و افزایش کیفیت محصولات کشاورزی اجرای این طرح توسط شرکت عمران کرمان به صورت عام المنفعه اجرا می‌شود و کشاورزانی که ۲ هکتار زمین داشته باشد این پروژه برای آن‌ها اجرا می‌شود.
انتهای پیام/ی

لزوم کاهش مصرف آب و بهره وری آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار