معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفت کابینه این کشور هرگز از توسل به بندی از قانون اساسی که برای برکناری رئیس‌جمهور بی‌کفایت تصویب شده است در قبال ترامپ استفاده نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی‌بی‌اس نیوز، مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، در مصاحبه‌ای با برنامه «فیس دِ نیشن» این شبکه، که مشروح آن روز یکشنبه پخش خواهد شد، شرکت در مباحثات درباره توسل به متمم بیست و پنجم قانون اساسی برای برکناری دونالد ترامپ از سمت ریاست جمهوری را تکذیب کرد و  در پاسخ به سوالی در این‌باره گفت: هرگز، چرا باید چنین کاری کنیم؟

متمم بیست و پنجم قانون اساسی به معاون رئیس جمهور و اکثریت کابینه این اختیار را می‌دهد که چنانچه رئیس جمهور را «فاقد توان استفاده از اختیارات و انجام دادن وظایف محوله در سمتش» تشخیص دادند، فرد دیگری را جایگزین او کنند. از زمان تصویب این متمم در سال ۱۹۶۷ هرگز از این ساز و کار استفاده نشده است.

او در ادامه به انتشار مقاله‌ای علیه دونالد ترامپ در روزنامه نیویورک‌تایمز از سوی کسی که خود را مقام ارشد واشنگتن معرفی کرده بود، واکنش نشان داد.

 معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: به نظر من نویسنده آن سرمقاله بی‌نام و نشان و در واقع نیویورک‌تایمز برای آن آبروریزی باید شرمسار باشند.


بیشتر بخوانید: کدام مقام کاخ سفید مقاله جنجالی نیویورک‌تایمز علیه ترامپ را نوشت؟


پنس در ادامه درباره هویت نویسنده سرمقاله ابراز بی‌اطلاعی کرد، اما تاکید کرد: «به نظر من نوشتن آن مطلب صرفا تلاشی آشکار در منحرف کردن توجهات از این اقتصاد رو به شکوفایی و سابقه موفق ترامپ رئیس جمهور بوده است.»

او در بخشی دیگر از این مصاحبه گفت: حقیقت موضوع این است که با وجود سخنانی که روز جمعه از اوباما رئیس جمهور (سابق) شنیدیم، طی هشت سال گذشته این کشور گرفتار شرایط دشواری بود و ضعیف‌ترین روند بهبود اقتصاد را از زمان رکود بزرگ داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار