شورای استانداری بصره در خصوص ناآرامی‌های اخیر در این استان و عاملان ایجاد اینگونه اغتشاشات مسائلی را بیان کرد.

ارائه جزئیاتی در خصوص ناآرامی‌های عراق از زبان یکی از اعضای شورای استانداری بصرهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بغداد الیوم، شورای استانداری بصره، از نقش تعدادی از سفارتخانه‌ها، عناصر حزب بعث، تروریست‌های داعش و مزدوران سیاسی در ایجاد ناآرامی و اغتشاش و همچنین آتش زدن مقرها و نهادهای دولتی در این استان خبر داد.

همچنین منابع نظامی در بغداد از انتصاب فرماندهان جدید پلیس و ارتش در منطقه آشوب زده بصره در جنوب شرقی عراق توسط حیدر العبادی، نخست وزیر این کشور خبر دادند.

یک منبع در وزارت دفاع عراق اعلام کرد نخست وزیر این کشور فرماندهان جدیدی برای پلیس و ارتش در استان جنوبی بصره منصوب کرده است. این منبع نظامی عراقی که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اعلام کرد حیدر العبادی سرهنگ دوم راشد فالح را به جای جمیل الشماری به عنوان فرمانده عملیات ارتش در بصره منصوب کرده است.

همچنین به دستور نخست وزیر عراق ژنرال جعفر صدام ریاست اداره پلیس استان بصره را به جای سرگرد جاسم السعدی بر عهده گرفته است.

از نهم ژوئیه گذشته استان بصره در جنوب عراق صحنه تظاهرات پی در پی در اعتراض به اوضاع اجتماعی است. اما روز جمعه معترضان خشمگین عراقی در بصره به ساختمان کنسولگری ایران در این شهر حمله کرده و آن را به آتش کشیدند. وزارت امور خارجه ایران نیز از مقامات بغداد خواست عاملان این حمله را بازداشت و امنیت ساختمان های دیپلماتیک این کشور را در عراق تامین کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار