درآمد معادن استان چهارمحال و بختیاری، ۳۵ درصد افزایش یافت.

درآمد معادن ۳۵ درصد افزایش یافته استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از افزایش ۳۵ درصدی درآمد معادن این استان طی ۵ سال گذشته خبر داد.

بهزاد ابراهیمی گفت: پیش از این مدت، درآمد سالانه بخش معادن استان، ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بود که در ۵ سال گذشته به بیش از ۱۲ میلیارد ریال رسید.

وی، افزایش تعداد معادن و میزان تولید و رونق صادرات سنگ مرمریت تزئینی طی ۲ سال گذشته را از عوامل اصلی این افزایش درآمد بیان کرد.

ابراهیمی همچنین از بهره برداری ۵ معدن جدید با سرمایه گذاری ۳۵ میلیارد ریال در نیمه نخست امسال در استان خبر داد و افزود: با آغاز فعالیت این معادن، زمینه اشتغال ۳۵ نفر فراهم شد.

وی گفت: در ۵ سال گذشته عملیات اکتشاف ماهواره‌ای معادن فلزی و غیر فلزی با وسعت حدود ۱۰ هزار کیلومتر مربع هم در چهارمحال و بختیاری انجام و منجر به شناسایی و ثبت ۹ اندیس معدنی جدید گردید.

ابراهیمی با بیان وجود ۱۸۲ معدن در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ۱۰۵ معدن از این تعداد با سرمایه گذاری ۶۷۱ میلیارد ریال و اشتغال یکهزار و ۶۰۰ نفر فعال است.

وی با بیان استخراج سالانه به طور میانگین ۵ میلیون تن مواد معدنی از معادن استان ادامه داد: سنگ لاشه، سنگ نما، سیلیس، سنگ گچ، خاک نسوز، سنگ‌های تزئینی و مواد اولیه سیمان از جمله مواد استخراج شده می‌باشد.

انتهای پیام/ف

وجود ۱۰۵ معدن فعال در چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: معدن ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار