مدیر امور انتظامات و تشریفات آستان قدس رضوی گفت: مراسم اهدای پرچم متبرک رضوی به هیئت مذهبی سراسر کشور امروز ۱۸ شهریور در رواق امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم اهدای پرچم متبرک رضوی به 300هئیت مذهبی از سراسر کشور به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد   روح الله رنجبر مدیر امور انتظامات و تشریفات آستان قدس رضوی گفت: در مراسم  اهدای پرچم متبرک رضوی به هیئات مذهبی سراسر کشور 60 هیئت مذهبی از مشهد  و 240 هیئت از شهرستان‌های دیگر حضور خواهند داشت و پرچم متبرک رضوی در جمع زائران و مجاوران بارگاه مطهر رضوی به آنان اهدا می شود.

روح الله رنجبر افزود: در این مراسم مسئولان آستان قدس رضوی و پیشکسوتان ‌هیئات مذهبی مشهد حضور دارند و ذاکران اهل بیت(ع) نیز به مدیحه و مرثیه‌سرایی می‌پردازند.

وی گفت: هیئت‌های مذهبی که دارای شاخص‌های تعداد تشرف‌ها به حرم مطهر رضوی و شماره ثبت در سازمان تبلیغات شهرهای مبدأ باشند، پس از شناسایی مجوز دریافت پرچم متبرک رضوی را از دفتر هیئات مذهبی آستان قدس دریافت می‌کنند.

مدیر امور انتظامات و تشریفات آستان قدس رضوی افزود: آستان قدس رضوی طبق سنت کهن در روزهای پایانی ماه ذی‌ حجه پرچم متبرک رضوی را به هیئات مذهبی مشهد و سراسر کشور که در سال‌های گذشته این پرچم را دریافت نکرده‌اند، اهدا می کند.

رنجبر هدف از اهدای این پرچم را ترویج شعائر دینی در عزاداری و تشویق عزاداران به پرهیز از روش‌های عزاداری غیرمتعارف که بیگانگان آن را بدعت‌گذاری کرده اند، اعلام کرد.
 
انتهای پیام//ف.م
 
 

مراسم اهدای پرچم متبرک رضوی به هیئات مذهبی سراسر کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.