فوران خاکستر و گاز از کوه آتشفشان اتنا در جزیره سیسیل ایتالیا، مردم ساکن در مناطق اطراف این کوه را وحشت زده کرد.

فوران آتشفشان اتنا در ایتالیابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فوران خاکستر و گاز از کوه آتشفشان اتنا در جزیره سیسیل ایتالیا، مردم ساکن در مناطق اطراف این کوه را وحشت زده کرد.

سازمان حوادث غیرمترقبه ایتالیا با بالا بردن سطح هشدار، از مردم و به ویژه گردشگران خارجی خواست به این کوه آتشفشانی نزدیک نشوند.

یک کارشناس سازمان حوادث غیرمترقبه ایتالیا به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: «کوه آتشفشان اتنا به طور مستمر فعال است و به همین دلیل به طور دائم تحت نظر قرار دارد. یکی از نگرانی‌های ما حضور گردشگران زیادی است که هر روز برای دیدن قله این کوه به آنجا می‌روند چرا که بار‌ها اتفاق افتاده تعدادی از آن‌ها به دلیل نزدیک شدن به دهانه آتشفشان زخمی شدند. دو هفته پیش نیز خاکستر و گدازه از یک دهانه جدید در شمال شرق این کوه فوران کرده بود.»

کوه اتنا یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های جهان است که سابقه فوران گدازه‌های مذاب از آن به ۳۵۰۰ سال پیش باز می‌گردد. این کوه با ۳۳۳۰ متر ارتفاع، بلندترین کوه آتشفشان اروپا محسوب می‌شود.

مردم ایتالیا از دیرباز با حوادث طبیعی برخاسته از زمین، مانند زلزله یا آتشفشان دست و پنجه نرم می‌کنند.

کشور ایتالیا از شمال تا جنوب، سرزمینی آتشفشانی است با این تفاوت که در حال حاضر آتشفشان‌های شمالی و مرکز خاموش شده اند، اما ۹ کوه آتشفشانی در جنوب این کشور مانند اتنا همچنان فعال هستند.

انتهای پیام/

فعالیت دوباره آتشفشان اتنا در ایتالیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار