ائتلاف فتح عراق از نخست‌وزیر این کشور خواست تا به دلیل کوتاهی و ناتوانی در اختصاص حقوق استان بصره، به همراه وزرایش استعفا کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «سومریه نیوز»، ائتلاف فتح عراق امروز شنبه خواستار استعفای دولت حیدر العبادی به دلیل کوتاهی و عدم موفقیت در اختصاص بودجه و حقوق استان بصره شد.

ائتلاف فتح تأکید کرد که طرف های سیاسی باید دولتی توانمند و قوی را برای پاسخگویی به خواسته های مردم تشکیل دهند.

احمد الاسدی، نماینده ائتلاف فتح، در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: ما امروز در پارلمان حاضر شدیم و همگی می دانیم که جلسه امروز غیرقانونی است؛ چراکه اختیارات رئیس موقت پارلمان، بررسی گزینه رئیس پارلمان جدید و انتخاب اوست، ولی خواستیم تا مشکلات بصره را بررسی و راه حلی را برای آن پیدا کنیم.

احمد الاسدی افزود: در این جلسه درباره کوتاهی و عدم موفقیت دولت در اختصاص حقوق استان بصره اتفاق نظر وجود داشت.

نماینده ائتلاف فتح توضیح داد: براساس این اتفاق نظر، درباره ناتوانی دولت که موجب ریخته شدن خون بی گناهان و تعرض به بصره شد، از دولت و وزرا می خواهیم تا استعفا کنند و طرف های سیاسی نیز به جای وعده های بی فایده، دولتی قوی و توانمند را برای پاسخگویی به خواسته های مردم شکل دهند. مردم از کثرت وعده ها و ریخته شدن خونشان به تنگ آمده اند.

گفتنی است ائتلاف سائرون نیز امروز شنبه خواستار استعفای نخست وزیر و کابینه اش از قدرت شد و بر ضرورت تشکیل دولتی قوی جهت پاسخگویی به مطالب مردم تأکید کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۰۸:۰۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
بدون شک العبادی نفوذی باشد از امریکا.
آخرین اخبار