کمردرد یک مشکل بسیار شایع در بین افراد مختلف است، اما این که انواع کمردرد و نشانه های آن کدامند؟ را در این خبر از باشگاه خبرنگاران جوان از دست ندهید.

بررسی انواع کمردرد و نشانه‌های آن

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کمردرد به عنوان یک مشکل رایج برای یک بار هم که شده ممکن است در طول زندگی هر شخصی اتفاق بیفتد. ولی تمامی دردهای کمر یکسان نیست و ما روز به روز شاهد انواع کمردرد و نشانه های آن در افراد هستیم . به همین خاطر بهتر است که با آگاهی بیش تر با این معضل و درد برای درمان آن اقدام کنیم.
 
در این مقاله همراه ما شوید و "انواع کمردرد" را به خوبی بشناسید.

انواع کمردرد و نشانه‌های آن

در بیش تر اوقات نمی توان کمردرد را خیلی خطرناک دانست ولی در  برخی موارد این عارضه‌ها خطرناک هستند و بایستی به پزشک مراجعه کرد و مورد درمان قرار بگیرند. ما در ادامه انواع کمردرد های خطرناک و نشانه های آن ها را به طور مختصر برای شما شرح داده ایم.

  • کمردردهای شبانه

بیشتر افرادی که به کمردردهای شبانه مبتلا هستند، با تعویض وضعیت خواب خود و انتخاب یک وضعیت جدید مناسب می توانند درد خود را تسکین دهند. ولی چنان چه در انتخاب وضعیت مناسب تر برای کم کردن درد خود دچار مشکل شدید و یا حتی این کار هم موجب تسکین درد کمرتان نشد، حتما به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. حتی ممکن است که درد شما تا زمان دراز کشیدن در تخت هم آغاز نشود. بر اساس نظریه کارشناسان درمان اعصاب مانند دکتر وایت پلینر چنین دردی احتمال دارد، نشانه تومور نخاعی باشد. علاوه بر این دلیل دیگر برای این درد می تواند درد عفونت استخوان ستون فقرات باشد.


حتما بخوانید: اگر کمردرد دارید، این کارها را نکنید


بررسی انواع کمردرد و نشانه‌های آن


حتما بخوانید: بهترین ورزش برای کاهش کمردرد 


  • کمردرد همراه با از دست دادن کنترل روده و مثانه

چنین نشانه ای می تواند به علت سندروم دم اسب  باشد. از هر سی و سه هزار نفر یک نفر به این سندروم مبتلا می شوند. در این نوع سندروم ریشه های عصبی در ستون فقرات بدن فشرده می شوند و موجب قطعی حرکات و احساسات می‌شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده این سندروم نیاز به جراحی فوری دارد و فرد مبتلا بایستی جراحی شود در غیر این صورت احتمال فلج شدن وجود دارد. هم چنین شایان ذکر است که بر اثر این مشکل کنترل روده و مثانه فرد نیز به طور کامل از دست می رود و موجب اختلال در عملکرد جنسی می شود.

  • کمردرد همراه با سفتی شدید صبحگاهی

بدن صبح ها پس از بیدار شدن در نواحی کمر دچار درد و سفتی می شود و این مسئله طبیعی است ولی چنان چه این درد بیش تر از 30 دقیقه طول بکشد و به هنگام راه رفتن تشدید شود، نشانه ای از آرتریت التهابی ( رماتسیم ستون فقرات ) دارد. برای تشخیص بهتر و کسب اطمینان حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.  در صورت بی توجهی به این موضوع احتمال دارد که مهره های کمرتان با یکدیگر درگیر شوند و حرکت کردن برایتان دشوار شود.  هم چنین دلیل این که ما این درد کمر را جزو انواع کمردردهای خطرناک جا دادیم این است که رماتیسم ستون فقرات احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی را نیز در افراد بالا می برد.


حتما بخوانید: علت کمردرد چیست؟


حتما بخوانید : برای جلوگیری از کمردرد، شب ها به این حالت بخوابید!


  •  مشخص نبودن محل درد به هنگام کمردرد داشتن

اگر درد شما در نواحی بالا یا پایین کمرتان نباشد، احتمال دارد علائم یک حمله قلبی باشد. به خصوص این که دردتان از قفسه سینه آغاز و پخش شود. کمردردهای شدید ناگهانی نیاز به معاینه فوری دارند. هم چنین نشانه هایی از قبیل درد ناحیه فک، حالت تهوع ،تنگی نفس و خستگی شدید نیاز به مراجعه اورژانسی دارند.

  • کمردرد همراه با خطر شکستگی

افرادی که دچار سانحه تصادف شده اند و یا بیمارانی که مبتلا به پوکی استخوان هستند، ممکن است با مصرف داروهای استروئید خوراکی موجب ضعیف شدن استخوان های بدن شوند.  به همین خاطر چنین اشخاصی لازم است هر نوع درد کمری را جدی بدانند. اهمیت این مسئله به علت خطر شکستگی ستون فقرات است که باعث کوتاه شدن قد، خراب شدن وضعیت بدن و احتمال بروز مشکلات گوارشی و تنفسی می شود.

مبتلایان به این درد از انواع کمردرد با بستن آتل ،داروهای ضد درد ، فیزیوتراپی و گاهی مواقع جراحی بهبود می یابند.

امیدواریم با آگاهی از انواع کمردرد و نشانه های آن ها در حفظ سلامتی تان کوشا باشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار