معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: طرح نظارتی بازار لوازم التحریر و سایر کالا‌های مورد نیاز دانش آموزان، ویژه بازگشایی مدارس در استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ عطاپور معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت:از امروز طرح نظارتی بازار لوازم التحریر و سایر کالا‌های مورد نیاز دانش آموزان، ویژه بازگشایی مدارس، در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در استان آغاز شد.

وی افزود:طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در آستانه شروع سال تحصیلی جدید و لزوم پیشگیری از بروز هرگونه تخلف احتمالی توسط عوامل سودجو و فرصت‌طلب با همکاری و هماهنگی اداره کل تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه‌های مرتبط مانند اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و نیروی انتظامی تا ۱۵ مهر اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: استفاده حداکثری از ظرفیت اتحادیه‌ها و ناظران افتخاری در روز‌های اجرای طرح‌های نظارتی و انجام بازرسی و نظارت، مبارزه با عرضه کالای قاچاق با رویکرد حمایت از تولید داخل از جمله برنامه‌های این معاونت است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی یادآوری کرد: کنترل حراج‌ها، شناسایی مراکز بدون پروانه تولید، ممانعت از فروش اجباری اقلام نوشت افزار، نظارت بر رعایت درج قیمت مصرف کننده، رعایت درصد سود مجاز و جلوگیری از عرضه اقلام نوشت افزار تقلبی از جمله اقدام‌های ناظران و بازرسان در این طرح است.

عطاپور با اشاره به دریافت و رسیدگی به موقع گزارش‌ها و شکایات مردمی و انجام گشت‌های بازرسی با مراجع نظارتی در هنگام اجرای این طرح ادامه داد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران فروشی و درج نکردن قیمت مراتب را به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت معدن و تجارت استان اعلام کنند تا در سریعترین زمان رسیدگی شود.

حدود ۷۰۰ هزار دانش آموز در ۵ هزار و ۲۰۰ مدرسه با ۳۳ هزار کلاس درس در آذربایجان شرقی به مدرسه می‌روند. 

 

انتهای پیام/ش

وجود ۷۰۰ هزار دانش آموز درآذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.