رئیس جمهور گفت: امروز دشمنی جز آمریکا, رژیم صهیونیستی و اذنابشان نداریم؛ نه چپ دشمن ماست و نه راست.

امروز نه روز گِله است، نه روز رقابت و نه روز انتقام/جناحی فکر نکند که اگر علیه دولت گفت، محبوب می‌شود/می‌دانیم مردم در سختی هستندبه گزارش خبرنگار  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در چهاردهمین جشنواره ملی شهید رجایی که امروز (شنبه 17 شهریور) در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: امروز دشمنی جز آمریکا, رژیم صهیونیستی و اذنابشان نداریم؛ نه چپ دشمن ماست و نه راست؛ نمی‌شود به خاطر شرایط سخت, از اهدافمان عقب‌نشینی کنیم.

رئیس جمهور افزود: ما می‌دانیم مردم در سختی هستند و زمان جنگ است، باید امروز آستین ها را بالا بزنیم و با تمام قدرت برای خدمت مردم و کشور بسیج شویم.

وی با گرامیداشت هفدهم شهریورماه، این روز را روز ایثار، فداکاری و ایستادگی مردم توصیف کرد و گفت: در این روز همه مردم فداکاری به خرج دادند و روزهای اولیه ماه شوال سال 1357 در حافظه تاریخی مردم ثبت شده است و اگر آن روزهای ایستادگی، مقاومت و ایثار مردم نبود، بدون تردید هدف بلند ملت ایران در دستیابی به استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت امکان‌پذیر نمی‌شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای دستیابی به اهداف بلند در زندگی باید بهای آن پرداخته شود، گفت: ملتی نمی‌تواند از گردنه‌های صعب و دشوار عبور کرده و به هدف بلند ملی خود نایل شود مگر آنکه آن ملت بهای آن را پرداخت کند و این چیزی است که تاریخ در زندگی انبیاء هم آن را به ما گوشزد می‌کند و پیروزی ملت‌های بزرگ در طول تاریخ نیز همواره چنین بوده است.

 روحانی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس روزهای شیرین و همچنین روزهای سخت و دشواری را شاهد بودیم، گفت: در خرداد سال 61 پیروزی بزرگ رزمندگان در آزادی خرمشهر و آن شادمانی عمومی رقم خورد، اما بعد از آن شاید به فاصله یک ماه در علمیات رمضان و پس از آن در والفجر مقدماتی و نیز والفجر یک، دچار مشکل شدیم ولی در زمستان سال 62 عملیات موفق و مهم خیبر را رقم زدیم که به فتح جزایر مجنون منتهی شد.

رئیس جمهور، شهیدان رجایی و باهنر را بهترین الگو برای دولتمردان دانست و با بیان اینکه امروز روز گله، رقابت و انتقام نیست و ما در میدان مبارزه هستیم، تصریح کرد: امروز روز آزمایش ملی ما است و جنگ، جنگ اقتصادی و تبلیغاتی است و دولت در صف مقدم این جنگ است و باید با تمام قدرت در مسیر خدمت به کشور و رفع مشکلات مردم بسیج شویم.

وی اضافه کرد: بعد از عملیات خیبر بار دیگر دچار مشکل شدیم و فشار زیادی به رزمندگان وارد گردید و همه امیدمان این بود که در عملیات بعد اوضاع موجود را جبران کنیم، اما در این عملیات هم موفقیت ما ناقص بود به گونه‌ای که امام راحل دلداری داده و در مقابل واژه شکست از عدم الفتح استفاده کردند.

 روحانی تصریح کرد: وقتی در یک ماه و یا حتی یک سال دچار سختی و مشکلات شدیم و راه سختی پیش روی ما قرار گرفت نمی‌توان از اهداف خود عقب‌نشینی کرده و امیدمان متزلزل شود و باید قبول کنیم که زندگی با فراز و نشیب مواجه است. همچنان که در جریان نهضت اسلامی هم روزهای سخت و تاریکی داشتیم اما در نهایت به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی منتهی گردید.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود شهیدان رجایی و باهنر را بهترین الگو و اسوه توصیف کرد و اظهار داشت: این شهیدان بزرگوار مخصوص شهید رجایی، روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشتند. در سال 59 اگر چه شهید رجایی نخست وزیر بود، اما از طرفی با مشکلاتی در درون دستگاه اجرایی مواجه بود. از طرفی در داخل نیروهای مسلح و از طرف دیگر با مشکلات جنگ تحمیلی و نیز با کشتار مردم در کوچه و خیابان از طرف گروهک‌های ضدانقلاب مواجه بود.

روحانی خاطر نشان کرد: به رغم مشکلاتی که در آن دوران با آن مواجه بودیم و هر روز عزیزی را از دست می‌دادیم، مردم نه تنها دچار ترس نشده و عقب‌نشینی نکردند، بلکه با روحیه قوی ایستادگی کرده و از آن شرایط عبور کردیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: مگر ملت ایران ملتی است که در برابر فشار یک گروه حاکم جدید در کاخ سفید که خودشان هم نمی‌دانند چه می‌گویند و چه کار می‌کنند و با همه درگیر هستند، دچار هراس می‌شوند؟

وی اضافه کرد: گروه جدیدی که در کاخ سفید مستقر شدند نه تنها با نظام جمهوری اسلامی ایران بلکه با دوستان قدیمی و سنتی‌شان و با کشورهایی که با آنها روابط اقتصادی بالا دارند، نیز دچار درگیری هستند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آنها از یک طرف ملت ایران را تحت فشار قرار می‌دهند و از طرف دیگر از طرق مختلف پیغام مذاکره می‌فرستند در این شرایط قسم حضرت عباس را قبول کنیم یا دم خروس را؟ پیغام و نرمش در پیام‌تان را ببینیم یا عمل ددمنشانه‌تان را ملاک قرار دهیم؟

روحانی گفت: کسی فکر نکند با علیه دولت سخن گفتن محبوب می شود و مردم به افراد غیور احترام می کنند نه کسانی که هنگام رویارویی پشت دولت را خالی می کنند.

روحانی خطاب به سردمداران کاخ سفید، گفت: اگر راست می‌گویید و دوستدار ملت ایران هستید چرا می‌خواهید به زندگی مردم ایران فشار وارد سازید. اگر تصور می‌کنید با فشار و اقدامات شما مردم به خیابان‌ها آمده و دستان خود را به نشانه تسلیم در مقابل آمریکا و کاخ سفید بالا می‌برند در خطا و اشتباه هستید.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت در صف مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد، اظهار داشت: در این شرایط همه احزاب‌، گروه‌ها، قوا و ارگان‌های مختلف بدانند که امروز نه روز گله‌مندی، نه روز رقابت و نه خدای ناکرده روز انتقام است، چرا که همه در میدان مبارزه قرار داریم.

روحانی خاطر نشان کرد: در دوران دفاع مقدس اگر به فرض بین سپاه و ارتش در مساله ای اختلاف نظر و سلیقه‌ای بود، اما زمانی که عملیات شروع می‌شد، ولو اینکه آن را سپاه انجام می داد، در این شرایط ارتش نمی‌گفت که چون در قرارگاه با آن عملیات مخالفت کرده پس همکاری نمی‌کند، بلکه با تمام توان و قوا از عملیات انجام شده پشتیبانی می‌کرد.

رئیس جمهور تأکید کرد: زمانی که جنگ شروع شد، اختلاف‌نظر و اختلاف سلیقه معنا ندارد و باید همه در کنار هم و پشتیبان یکدیگر باشند.

روحانی در ادامه با اشاره به اینکه پس از حضور و سخنرانی در مجلس شورای اسلامی، نامه‌ای دریافت کرده که در آن توصیه شده که ای کاش در آن جلسه چنین و چنان سخن می‌گفتی، اظهار داشت: در پاسخ به این نامه اعلام کردم که همه حرف‌های شما درست است، اما اینها برای شرایط صلح می‌باشد و اگر چنین شرایطی بود و دشمن به میدان نیامده و آمریکا شمشیر را از غلاف بیرون نیاورده بود، قطعاً به گونه دیگری سخن می‌گفتم، اما امروز روز جنگ با دشمن است و همه باید با انسجام و یکدلی در کنار یکدیگر باشیم. امروز مجلس، دولت و قوه قضائیه با هم هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز روز جنگ با دشمن است, گفت: ممکن است با عده‌ای اختلاف سلیقه داشته باشیم و در انتخابات با یکدیگر رقابت کرده باشیم؛ اما اکنون این مسائل به پایان رسیده و مجلس و دولت در کنار یکدیگر قرار دارند.

رئیس جمهور کشورمان تصریح کرد: قوه قضائیه در کنار دو قوه دیگر قرار دارد و ارکان دیگر نظام در کنار ما هستند، بیانات پنجشنبه مقام معظم رهبری را باید یکبار دیگر مرور کنیم. ایشان جمله مهمی گفتند و فرمودند که در روز سخت هیچ‌کس حق ندارد پشت دولت را خالی کند.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: مردانگی، مروت، اخلاق و منافع ملی اقتضاء می‌کند که در کنار یکدیگر باشیم و یکدیگر را یاری کرده و پشتوانه هم باشیم.

وی گفت: دولت که نمی‌تواند از یک طرف با آمریکا مبارزه کند و از سوی دیگر حواسش را به جناح‌های راست و چپ جمع کند، در سه جبهه که دولت نمی‌تواند بجنگد. امروز  آمریکا و رژیم صهیونیستی روبروی دولت قرار گرفته‌اند و راست و چپ به عنوان دو جناح حامی ما در این میدان باشند؛  اگر بخواهم به راست و چپ پاسخگو باشم به جایی نخواهیم رسید.

روحانی ادامه داد: بنده درک می‌کنم که سال دیگر انتخابات است و تاکنون هم در ۵ دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کرده‌ام و این شرایط انتخاباتی را درک می‌کنم، اما اکنون باید همه چیز را کنار بگذاریم.

وی گفت: درک می‌کنم که امروز کارمندان دولت در فشار اقتصادی و معیشتی قرار دارند، چرا که حقوق ثابتی دارند و هر چه فشار اقتصادی بیشتر شود، حقوق‌بگیران ثابت تحت فشار بیشتری قرار خواهند گرفت.

روحانی افزود: این مسئله به آن معنا نیست که مسئولان رده بالای اجرایی کشور به فکر کارمند‌ها نباشند، بلکه باید به حمایت آن‌ها بپردازند، تقریبا همه هفته گذشته ما تا شب پنجشنبه بخش بزرگی از بحث‌های خود را به چگونه اجرایی کردن بسته‌های حمایتی اختصاص دادیم.

رئیس جمهور کشورمان اظهار کرد: ما می‌دانیم مردم در سختی هستند. مردم ما باید احساس کنند حالا که فشار وجود دارد، اگر به اداره‌ای مراجعه می‌کنند، کار آن‌ها از سال ۹۶ زودتر حل می‌شود و احترام‌شان در ادارات دولتی بیشتر شده است.

رئیس قوه مجریه خاطرنشان کرد: همه نامه‌های اداری باید مهر و تاریخ بخورد، اگر خدمات در استان‌ها متفاوت صورت گرفت، اعلام کنید تا استاندار و فرماندار‌ها مورد تشویق قرار بگیرند.

وی گفت: ما باید زمان خدمت‌رسانی را کوتاه و دقیق کنیم و اگر مهر و یا امضایی در دست داریم فکر نکنیم که قدرتی در اختیار ماست و سر مراجعه کننده منت بگذاریم.

روحانی بیان کرد: سر مردم منت نگذاریم، آن‌ها آقا و ولی نعمت ما هستند و ما نیز خادمان آن‌ها هستیم، لذا اشکالی ندارد اگر یک مراجعه کننده برای دریافت مهر و امضاء مراجعه کرد برای وی یک نیم خیز انجام دهیم.وی ادامه داد: بگذارید مردم احساس کنند که ما خدمتگزار آن‌ها هستیم.

رئیس قوه مجریه گفت: دولت الکترونیک شفافیت می‌سازد و امروز در بازار ارز التهابات زیادی مشاهده می‌کنیم، اما بنده به عنوان رئیس دولت امروز اعلام می‌کنم که بسیاری از التهابات داخلی است. به عنوان مثال صادرکننده‌ای که باید ارز خود را امروز در اختیار سامانه نیما قرار بدهد 48 ساعت صبر می‌کند و بنده نمی‌خواهم دلیل آن را اینجا اعلام کنم.

وی افزود: این کار خیانت به کشور است و بنده دیروز به یکی از مسئولین گفتم که اگر کسی این کار را کرد، در قدم اول وی را عزل کرده و پس از آن به دادگاه معرفی کنید، چرا این کارها را انجام می‌دهید؟ برای آنکه شرکت‌تان امتیاز بگیرد؟

روحانی تصریح کرد: شما به خاطر سهم خودتان به ملت ایران ضربه می‌زنید؟ ما 40 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داریم که حدود 6 ماه از سال سپری شده و باید 20 میلیارد دلار از این رقم به بانک مرکزی و سامانه نیما انتقال می‌یافته، اما چقدر از آن انتقال یافت؟ این را هم می‌خواهید به گردن آمریکا بیندازید؟

رئیس جمهور کشورمان افزود: این هم تقصیر رژیم صهیونیستی است؟ البته آنها جنایتکار هستند و ضربه‌های بسیاری به ما زده و می‌زنند، اما خودمان چطور؟ ما چه کرده‌ایم؟ بنده از سازمان امور اداری و استخدامی می‌خواهم که یک معیار بزرگ برای همه وزارتخانه‌ها و شرکت‌ها به منظور زمان تحویل ارز صادراتی مشخص کنند.

رئیس قوه مجریه بیان کرد: باید کسانی که ارز خود را زودتر ارائه می‌کنند را تشویق و کسانی که عکس این عمل را انجام می‌دهند، تنبیه کنیم. اگر دولت الکترونیک ما تکمیل بود همه این مشکلات حل می‌شد و نیازی نبود که بنده این مسائل را با ناراحتی بیان کنم.

وی یادآور شد: اگر دولت کاملا الکترونیک بود، مشخص می‌شد که اجناس کی تولید می‌شوند، به کجا صادر می‌شوند و کی پول‌های حاصل از آنها دریافت می‌شود.

روحانی گفت: آقای جهرمی و تمامی وزارتخانه‌ها باید تلاش کنند تا دولت الکترونیک به صورت کامل اجرایی شود.

رئیس جمهور کشورمان افزود: شما مصرف نرمال دارو را با کشورهای دیگر دنیا مقایسه کنید، چقدر مصرف آنتی بیوتیک داریم؟ دنیا چقدر این دارو را مصرف می‌کند؟

روحانی ادامه داد: اگر دولت الکترونیک کامل باشد مشخص می‌شود که یک بیمار در طول سال چقدر آنتی بیوتیک مصرف می‌کند. با دولت الکترونیک و شفافیت می‌توان بسیاری از مسائل را حل کرد.

رئیس جمهور کشورمان افزود: به هر اداره یا هر ارگانی که مراجعه می‌کنیم از ما 10 فتوکپی شناسنامه می‌خواهند پس برای چه کارت ملی را باب کرده‌ایم؟ باید با کارت ملی همه مسائل دیده شود. اما جالب است که باز کپی همین کارت را هم می‌خواهند و دوطرفش را هم می‌خواهند.

رئیس قوه مجریه خاطرنشان کرد: وضعیت به نحوی است که هر کسی باید یک چمدان کپی شناسنامه و مدارک با خود حمل کند، چرا دستورالعمل صادر نمی‌کنید؟ چرا مدارک اضافی از مردم می‌خواهید؟ چقدر باید مردم کپی بگیرند؟ چندبار باید در زندگی‌شان این کار را انجام دهند؟

وی ادامه داد: باید زنان و جوانان پشت میزهای مدیریتی قرار بگیرند، اگر می‌خواهیم از بانوان در امور مدیریتی استفاده نکنیم پس نعوذ بالله آنها را از دانشگاه نیز محروم کنیم، چرا که در چنین شرایطی تنها دیپلم برای آنها کافی است.

روحانی گفت: زن همانند مرد است و ما باید فیتیله مرد‌سالاری را در ذهن خود پایین بکشیم، چرا که بانوان همانند آقایان در فهم، درک، دانش، علم ، مدیریت، کار و هنر توانایی دارند و در برخی امور حتی بهتر از آنها عمل می‌کنند.

رئیس جمهور کشورمان بیان کرد: جوان‌ها را باید به میدان بیاوریم و ما تا پایان این دولت باید کاری کنیم که سن مدیریت به طور متوسط 8 سال کاهش پیدا کند. اینکه 30 درصد مدیریت کشور را در اختیار خانم‌ها قرار دهیم بسیار امر مثبتی تلقی می‌شود، چرا که در پیشگاه خداوند زن و مرد یکی هستند.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: نامه‌ای را در ابتدای جلسه به بنده دادند که طی آمارهای آن 174 زن در دولت انتصاب پیدا کرده‌اند و در حال حاضر 28 معاون وزیر طی یکسال اخیر در 15 دستگاه اجرایی منتصب شده‌اند.

وی افزود: جمعا 636 انتصاب در دولت داشته‌ایم و اینکه بعضی‌ها می‌گویند قول داد که برای زنان و جوانان قدم بر می‌دارد، این قول کجاست، این ارقام را ببینند، البته نمی‌خواهم بگویم که کار ایده‌آلی را انجام داده‌ایم، اما تا حدی قابل قبول است و معتقدم باید این روند را ادامه داده و جوان‌ها را به مدیریت‌های بالا برسانیم.

روحانی تصریح کرد: بنده خود در دوران دفاع مقدس که جوان بودم به هیچ عنوان احساس خستگی نمی‌کردم اما سن که بالا می‌رود جسم و روح فرد مورد تأثیر قرار می‌گیرد و بنده به همه وزرا تأکید کرده‌ام که حداقل دو نفر از جوانان و دو نفر از بانوان را کنار خودتان به عنوان مشاور و معاون بیاورید.

رئیس جمهور کشورمان بیان کرد: دستگاهی که آب و برق کمتر مصرف می‌کند باید معیار دیگر دستگاه‌ها قرار بگیرد و آن ارگانی که حاضر است تا کارمند کمتر خدمات بیشتر ارائه دهد را باید معیار و الگوی خود قرار دهیم.

رئیس قوه مجریه اظهار کرد: بنده می‌خوام یکبار دیگر از همه مسئولین و مدیران اجرایی و کلیه کارمندان تشکر کنم و از خداوند می‌خواهم همه ما را به نحوی موفق کند که بتوانیم راه شهید رجایی، باهنر، بهشتی و امام خمینی (ره) را در زندگی ادامه دهیم و خادم خوبی برای مردم باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۹
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۷:۱۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
خدا خودش کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
بابا بخدا كمرمون شكست، چرا يكي نيست جواب مردم و بده؟!؟! تا كي قراره اين وضع ادامه داشته باشه!!!! ماشين و اجاره خونه كه اصلا راجع بهش حرف نزنيم بهتره چون همه ميدونن، آقا پوشك بچم و چيكار كنم؟ اون و كجاي دلم بزارم؟!؟!!؟!!!؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
خییییلی جالبه؛ درک می‌کنم که امروز کارمندان دولت در فشار اقتصادی و معیشتی قرار دارند، چرا که حقوق ثابتی دارند و هر چه فشار اقتصادی بیشتر شود، حقوق‌بگیران ثابت تحت فشار بیشتری قرار خواهند گرفت.پس قشر کارگرای جامعه چی؟؟؟؟ اونا که بیشتر از کارمندها زحمت میکشن و حقوقشون هم خیلی کمتره و شاید رنگ گوشت هم نبینن،‌انصاف هم خوب چیزیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
قابل توجه بعضی‌ها که می‌گفتن با روحانی تا 1400!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
وقت آن رسیده دیگه کسی به فکر منافع شخصی خودش نباشه و هر کس به اندازه توانایی که داره در این جهاد اقتصادی مشارکت کنه الان هم مثل دفاع مقدس هست هیچ فرقی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
همه ی ما میدونیم دلیل اصلی وضعیت امروز کشور تحریم های چهل ساله آمریکا هست ولی صبرمون را از دست دادیم به نظر بنده باید مثل همیشه با اتحاد هم این تهدید ها را از بین بیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۵ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
همکاری متقابل میان دولت و مردم همه مشکلات را رفع میکنه جامعه امروز نیاز به تلاش هم مردم و هم دولتمردان داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
مادر و پدرها آرزو دارند تا فرزندانشون بزرگ شدن خوشبختی شون را ببیننند و برای آینده شون برنامه ریزی کنند ولی با این وضعیت نامناسب معیشتی اگر هرینه های اولیه و خورد و خوراک آنها را بتونن تامین کنن خیلی عالی میشه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
من با اینکه مشکلات زیادی دارم ولی وقتی پای درد دل مردم مینشینم مشکلات خودم را فراموش میکنم و خیلی دوست دارم کاری برایشون کنم ولی این رو میدونم اگر دست بدست هم بدهیم خیلی راحت در این کشور به این ثروتمندی میتونیم این وضعیت نامناسب را از بین ببریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
آقای رییس جمهور ما را درک کنید یک پدر بازنشسته ای که مستاجر هست با فرزندانی که باید آنها را تامین کنه و جوان هستند نگران آینده آنهاست که هم بیکارند و هم از سن ازدواج شون گذشته این پدر شرمنده فرزندانش هست چطوری میتونه این شرایط سخت را تحمل کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
انتظار مردم درک مسئولان از شرایط سخت آنهاست خواهشا به مشکلات معیشتی آنها رسیدگی کنید خواهید دید مردم چه فداکارهایی برای کشور خواهند کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
خود کرده را تدبیر نیست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
گرانی تا به کی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
خدا یا چیکار باید کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
اونایی که آزادی و استقلال میخواستن و امید به آینده پس کوشن
Iran (Islamic Republic of)
کلرز
۲۳:۲۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
آخه یک کارگر با یک و دویست سیصد چطور زندگی کند.وای به حال اقشار کم درآمد زیر یک میلیون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
یه فکری واسه مشکلات اقتصادی بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
33 سالمه. یک پسر تحصیل کرده مجرد و بیکار. دیگه داره موهام سفید میشه. با سرمایه ی صفر. پدرم فوت کرده و با حقوق بازنشستگی بخور و نمیر 1200 با مادرم به سختی روزگار میگذرونم. بدون هیچ امید به آینده
ولی تا هرجا اقامون ( امام خامنه ای) بگه صبر میکنیم و از نظام حمایت میکنیم تا پای جان، اما شکایت شما مسئولان رو به خدا میبریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
کسانی که بهش رای دادند بیان جوابگو باشند .حالا من با سه تا بچه باید زجرش را بکشم.من کسانی را که چشم بسته این انتخاب رو کردند رو نمیبخشم
Canada
ناشناس
۲۱:۵۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
آقای روحانی به جای پاسخ دادن سؤال میپرسی!!!!از چه کسی میپرسی
مشکلات ما اگر از تحریم امریکا دشمنی صهیونیستی وعواملش ،نیست پس از کیست ؟ معرفی کنید ما مردم ایران حق داریم دشمن خود را بشناسیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
خود مردم آمریکا به ترامپ اعتماد ندارند نزدیکانش میگن هیچ سندی از دست این نادان در امان نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
اونایی که آزادی و استقلال میخواستن و امید به آینده پس کوشن، چرا ساکت شدن ، چرا هیچ کس دیگه دنبال آزادیش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
کسی خواهان انتقام نیست ، اکثر کسانی که انتقاد می کنند خواهان عمل درست هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
سپاه مرد عمل است جتاب کار را به کاردانش باید بسپرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
سپاه محترم مرد عمل است لطفا بخش اقتصادبدهید به سپاه میسازد کشور رامانند موشگ قربون سپاه برم چون مرد عمل هست
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۲۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
واقعا نظارت نیست کالاهای اساسی رابه تعاونی ها یابازرگانی بدهید تابین مردم بصورت کوپنهای قدیمی توزیع کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
چرا کاری برای اهش قیمت ها نمی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
مخاطب باید ها کیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
آقای روحانی چرا کاری نمیکنید منتظر چی هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
من مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
خود كرده را تدبير نيست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
امروز نه روز انتقام است نه رقابت نه انتقاد ...پس امروز روز چیست ؟!
Iran (Islamic Republic of)
Farhad
۲۱:۰۷ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
آری امروز روز بیچارگی ملت هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
روز کار وتلاش ،قناعت؛همدلی،مهربانی،انصاف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
امروز روز سوختن و ساختن است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
اقای روحانی به جای سخنرانی عمل کنید . مردم خیلی حرف شنیدن اما عمل ندیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
سلام اقای روحانی زندگی بما سخت می گذردفکر اساسی کن باز نشسته ام
Netherlands
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
مردم در سختی هستند ولی پشت نظام ایستادند و با هیچ طوفانی هم از پای نخواهند افتاد امیدوارم مشکلات اقتصادی معیشتی مرم در اولویت های مسئلان قرار بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
دوستان نگران آنهایی که منفی می دهند نباشید ایرانی نیستند
جیره خوار سوسمار خور ها هستند که همیشه زیر چیز ما بودند الان دارند عقده گشایی می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
این عوامل داخلی کی و چی هستن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
ما مردم خوبی داریم مطمئن باشید با تمام مشکلات باز از دولت حمایت میکنند و هرگز اجازه نمیدهند دشمنان در مسائل داخلی ما دخالت کنند ولی انتظار دارند مشکلاتشون نیز بر طرف شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
بیکاری گرانی فقر کمر مردم را شکسته خواهشا به فکر مردم باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
امروز روز سررسید شدن وعده هاست. روحانی:تحریمها بر نمی گردد ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
دقیقا اسم منشاء داخلی رو بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
به داد مشکلات برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
ممنون آقاي رئيس جمهور. فقط كاش به حرفاتون عمل هم ميكرديد. جنگ اقتصادي و خود شما و دولتتون راه انداختيد، خيلي بيشتر از چيزي كه شما خبر داريد مردم مشكل دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
جناب رئیس جمهور یادتون هست منتقدین را به چه القابی می خواندی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
خدا رو شکر که رئیس جمهوری داریم که انقدر به فکر مردم هستش ازتون ممنونیم آقای روحانی دستتون درد نکنه بسیار زحمت می کشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
داداش خدا رو خوش نمیاد اینطوری میگی
Iran (Islamic Republic of)
بی شناسنامه
۱۴:۴۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
خدا رو شکر که رئیس جمهوری داریم که انقدر به فکر مردم هستش ازتون ممنونیم
Iran (Islamic Republic of)
دوکوهه
۲۳:۱۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
اشتباه مثبت دادم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
بگیر و ببندهای مفسدان اقتصادی نه تنها هیچ تاثیری رو بازار نداره بلکه وضعیت ارز و سکه و وضعیت اقتصادی مردم روز به روز بدتر اندر بدتر بوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
ترسیدی؟ چه کار کردی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۸ شهريور ۱۳۹۷
پس یعنی هیچکاری نکنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
مخاطب این همه سوالات جناب آقای روحانی دقیقا چه کسی هست؟
عدم تحقق دولت الکترونیک؟ عدم پرداخت ارز به سامانه نیما از خزانه دولت؟ و ....
فکر میکنم التهابات این روزها باعث شده جناب آقای روحانی در تیریبون عمومی بجای جواب دادن به سوالات مردم، جواب مردم رو بصورت سوال هی از خودشون میپرسن هی از خودشون میپرسن ....
United States of America
ع -س
۱۴:۳۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
اگربه جوان گرایی دراداره کشوراعتقاددارید چراوزرای پیررابا وزرای جوان عوض نمی کنید؟3
)جای تعجب است که ازبیکاری میلیون هاپسرجوان که بااشتغال هریک ازآنان ازدواج با یک دختروکانون خانواده ای شکل میگیرد وبسیاری ازمفاسداجتماعی ازمیان می رود، اطلاع دارید ولی بازهم به بهانه ی تساوی زن ومرد به دنبال پایین کشیدن فتیله مردسالاری هستید .آیاتساوی زن ومرد این است که بازار اشتغال کشور که به شدت محدود است بدون اولویت بندی وضرورتهای ملی واجتماعی میان زنان ومردان تقسیم وحتی به دلیل تن سپردن زنان به اسثماردرجذب نیروزنان مقدم داشته شوند ؟
4)آیافکرنمی کنید بخشی ازاختلاف وفاصله طبقاتی موجود درجامعه به همین پایین کشیدن فتیله مردسالاری وکسب درآمد همزمان زن ومردازیک خانواده مربوط میشود ؟چرابازهم برای حفظ رای زنان وباتفسیر غلط ازتساوی زن ومردوبدون توجه به نقش هریک ازاین دوجنس سپردن فرصتهای شغلی به زنان راپررنگ ترمی کنید؟.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
چرا قیمت کالاها رو بالابردند بالا لطفا شدیدا کنترل شود.
Iran (Islamic Republic of)
سیدجاسم موسوی
۱۴:۲۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
جناب آقای ریس جمهور در یکی از سخنرانی های اخیر فرمودند قیمت دلار تا سال ۹۸ کماکان ۴۲۰۰تومان هست،کو دلار چهار و دویست تومانی؟؟؟؟؟؟؟
Germany
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
داداش تونمیبینی
Iran (Islamic Republic of)
سیدجاسم موسوی
۱۴:۲۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
جناب آقای ریس جمهور در یکی از سخنرانی های اخیر فرمودند قیمت دلار تا سال ۹۸ کماکان ۴۲۰۰تومان هست،کو دلار چهار و دویست تومانی؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
چرا وقتی یک جنس در بازار کم میشود و قیمت آن بالا میرود سریعا از خارج وارد میشود تا قیمت
ثابت بماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
من میخواستم از آقای رئیس محترم جمهور بخواهم لطفا اینقدر حرف مردم را تکرار نکند ، به این معنی که مثلا مردم می گویند باید گرانی از بین برود باید تمامی اختلاص گران محاکمه شوند باید مسئولین به فکر مردم باشند باید مسئولین مشکلات را حل کنند ووووووووو .....................وووووو
متاسفانه من خیلی دقت کردم در تمامی سخنرانیهایشان دقیقا همینطوری حرف می رنند در صورتیکه ایشان باید جواب این بایدها را بدهند نه اینکه تکرار حرفهای مردم و یا یکسری تکرار مکررات که واقعا عموم آحاد مردم این جور سخنرانیها خسته شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
"می‌دانیم مردم در سختی هستند" خيلي ممنون كه ميدانيد !!
-
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
این آقایان خودشان و بچه هاشون(آقازاده ها و یا بعبارت خودشون ژن برترها) به همه مقدسات قسم هیچ کار برای مردم نمی کنند و نخواهند کرد. تا به حال که ندیدیم و مطمئن هستم بعد از این هم نخواهیم دید. اینهمه رهبر معظم میفرماید اشرافی گری نکنید و... کسی گوش داد ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
اونایی که میگن هوا نداریم ولی هواتو داریم یا اونایی که میگن با روحانی تا 1400 بیان جواب بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
بازم باید باید....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
وقت گله نیست؟
پس وقت چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
باور کنید آنقدر اجناس گرون شده که وقتی به یک مغازه برای خرید میروی فقط باید یگ نگاه اجمالی به آن کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
الله اعلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
نباید انتقاد کرد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
گر میدانید مردم در سختی هستند چرا بجای اقدامی نمیکنید!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
گوشت قرمز که تا حالا نخوردیم بدونیم چه مزه ای داره
ولی هفته ای یه مرغ میگرفتم برای خونه الان هر یک ماه یکی میگیرم روستایی هم هستم.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
با حرف زدن های تبلیغاتی مشکل کشور درست نمیشه
Germany
مراد
۱۳:۴۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
خدایا................
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
امروز نه روز گله است نه انتقام !خب لابد بعد اتمام دوره ریاست جمهوری گله کنیم زمانی که کار از کار گذشته
-
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
سلام ما هیچ مشکلی نداریم چون دیگه به خرید ماشین و ساخت خونه فکر نمی کنیم فقط سعی داریم خودمون رو زنده نگه داریم ما فهمیدیم هیچی دست دولت بیچاره نیست و هیچ تقصیری نداره چون در کنترل قیمت خودرو و ساختمان اجاره خونه نمیشه دخالت کرد اخ دولت چکار کنه آقاجان خونه درست کنه خودرو درست کنه هیچی تازه خودرو سازها می گفتن ما خودکفاییم اما الان متوجه شدیم همه چی وارد میشه بخاطر همین هم سمند خودکفای که 32 میلیون بود شده 52 میلیون و من میگم بارک ا... به خودرو سازها که در این وضعیت با سختی خودرو می سازن و برای راحتی آینده بچه هامون ذخیره می کنن بارک ا...
Germany
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
اقای روحانی ادته چه متلکهائی باردیگران میکردی..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
نباید بنزین گرون شه چون بیشتر اقشار جامعه توانایی تامین هزینه ها را ندارند
Iran (Islamic Republic of)
صفا
۱۳:۱۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
هیچکس به داد مردم نخواهد رسید
اول خدا
دوم خدا
سوم خدا
چهارم رهبر
پنجم الی . . . شما

شما میگی می‌دانیم مردم در سختی هستند ولی به خداااااا نمی دانید.درآمد سر وقت شما تا حالا 3 ماه بالا پایین نشده ؟
90 درصد حقوقم رو باید بدهم قسط

مایحتااااااج هیچی نیست

خدا هم به دادمون نمیرسه با ظهور ولی امرش

نمیدانم میخواهید چکار کنید ولی اگر خدای نکرده جنگی رخ بده اصلااااا مثل زمان جنگ تحمیلی نخواهد بود و همه از کشور خارج خواهند شد

یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
ما به این سبک زندگی عادت کردیم هر روز گرانی، اونوقت افزایش حقوق فقط ده درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
مگه میشه مگه داریم تورم زیر ده درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
مگه میشه مگه داریم تورم زیر ده درصد
Iran (Islamic Republic of)
قانون
۱۳:۰۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
پس کی یارانه را افزایش میدن بگین این ماه 100کنن حقوق بازنشتسهها همسان کنن اونیایی 1 الی 2هستند 4 کنن بنده اصلا سهام عدالت ثبت نام نکردم بگین دوباره ثبت نام کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
آقای رئیس جمهور نیازی نیست جواب چپ و راست رو بدید جواب مردم بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
حرفای قشنگ می زنی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
آقای رئیس جمهور لطفا برای مردم مشکلات نخونید اینا رو که گفتید همه میدانند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
خواهشا به وضعیت خودروسازهای داخلی رسیدگی کنید که با این قیمت های گزاف فاقد کیفیت هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
چرا جلوی ورود کالاهای غیر ضروری به کشور گرفته نمیشه تا اوضاع تولیدات داخلی رونق بگیره
Iran (Islamic Republic of)
Rezabozorg
۱۲:۴۸ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
مابیکارزن وبچه گرسنه اقایون درکاخ جلسه میگیرن ازدورم معلومه فاصله مابادولت نشین هامابفکرنون شبمونیم اقایون کنگره میگیرن پول بیت والمال روخرج میکنن به در خود شهید رجایی هم ناراحته ازاین وضع شمایک اداره معرفی کن مابریم بهمون چندتانون کمک کنن بیشترپیشکش بخدامامردم هم صبری داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
آقای روحانی ؟!!بهترنیست که بعضی ازسفارشات اخلاق اداری را رادرنهان ونه دررسانه به زیردستان خود ابلاغ کنید؟! صحبتهای شما بیشتردررابطه با زیر دستانتان بود وبه مردم ربطی نداشت؟؟!!مردم ازشما حل مشکلات اقتصادی وبهبود بازارارز وسکه وخودرو کالاهای اساسی ووووو می خواهند نه نصیحت زیردستانتان را؟؟!!!هربارباسخنوری می خواهید ززیربار مشکلات فرارکنید؟؟!!!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
کسی گله ای نداره همه راضی ان همه چی ارومه چیزکمیاب و نایاب نداریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
فقط میگن برنامه داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
به وضعیت مسکن رسیدگی کنید خواهشا لطفا
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۲۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
سلام
آقای رئیس جمهور محترم اینکه کارمند در سختی بسر میبرد شکی نیست ولی کارگران تامین اجنماعی وغیر تامین اجتماعی که نه امنیت شغلی دارند و نه شغل ثابت در این وضعیت که می فرمائید چکار کنند حداقل را دریافت میکنند و معلوم نیست تا کی سرکارند .
ولی حضرتعالی دستور میدهید حقوق کارمندان را افزایش دهند و لی کارگر نه ، ما نمی گیم که حق کارمند نیست ولی خواهشن کارگران که بیشترین قشر جامعه هستند را در این وضعیت دریابید .
ما نه سهام عدالت بهمون تعلق گرفت - وهیچگونه کمکی از طرف دولت در این چند ساله برای این قشر تعین نگردید پس کارگرانی که با حداقلی حقوق و مستاجر است و بچه محصل دارد وکلی هزینه دارد چکار کند خدایش خودتون قضاوت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
آخه با کی داری در دل می کنی؟
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۲:۱۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
خدا بهمون رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۲:۱۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
حقوق یک میلیون تومان یک روز جوابگوی اب و گاز و برق نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
خدا بزرگه توکل بر خدا
Iran (Islamic Republic of)
ایرج
۱۲:۰۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
گراني از يك طرف از طرف ديگر رقابت از طرف دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
خدایا کمکمون کن خیلی خسته شدیم از بس گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
جناب روحانی به داد این بیکارا وجوانان برسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
خدایا خودت کمک کن ،فقر زیاد هست با این اوضاع زیادترهم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
مردم در زیر گرانی له میشن ..پس کی به داد این مردم بدبخت خواهد رسید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
فقط امید وارم انشاالله امام زمان بیاد اوضاع رو درست کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
چرا به فکر ما جوانان نمیرسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
از زندگی دیگه خسته شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
مرگ بر گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
خدایا به دادمان برس ديگه کاری از دست کسی بر نمياد ما مردم عادی چه گناهی کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
خدایا به دادمان برس ديگه کاری از دست کسی بر نمياد ما مردم عادی چه گناهی کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
مردم گناه دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
فاصله طبقاتی باید از بین برود همه در این جنگ اقتصادی مشارکت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
نمیدونم چی بگم والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
جنگ اقتصادي با كي دقيقا؟!؟!
France
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
بدبخت شدند مردم
۱۲
آخرین اخبار